Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kl 12.58 föddes vår efterlängtade lilleman :love: Det såg ett tag ut att bli en repris på min förra förlossning men barnmorskorna (jag hade tre stycken med mig under utdrivningen!) räddade situationen och jag klarade mig med bara en liten reva och ett skrapsår. Nu återhämtar vi oss på BB.
Stort grattis!

Idag kl 12.58 föddes vår efterlängtade lilleman :love: Det såg ett tag ut att bli en repris på min förra förlossning men barnmorskorna (jag hade tre stycken med mig under utdrivningen!) räddade situationen och jag klarade mig med bara en liten reva och ett skrapsår. Nu återhämtar vi oss på BB.
Stort grattis till er. Vad bra att det inte blev värre skador :).

Grattis!

Juni
6/6- MalanMjöl, 28 år första barnet- Svea född 5/6 3374 g, 52 cm (Kph)
9/6 - Thalbaz, 28 år, första barnet (Östergötland), Ellen, född 17/3, 1205 g, 44 cm.
9/6 - Omega, 26 år, första barnet, Milo född 6/6, 3925 g, 49,5 cm.

19/6 - Ryttla, 28 år, första barnet
20/6 - Cynthia, 32 år, första barnet
24/6 - Julmust 35 år första barnet
29/6 - Kanintant, 34 år, första barnet, Algot född 5/7, 3510 g, 51,5 cm.

Juli
2/ 7 - Humla, 31 år, första barnet (Sthlm), Folke född 5/7, 3952 g, 52 cm
17/7 - Comatose, 33 år, andra barnet (Sthlm) - Olle född 24/7
20/7 - Pannkaka 40 år första barnet

Augusti
5/8 - Manhattan_2006 31 år första barnet, Noel född 29/7 3090 gr, 49 cm.
10/8 - hvala, 34 år, andra barnet (Sthlm), pojke "M" född 13/8, 4130 g, 52 cm.
11/8 - Fritidsryttare, 25 år, första barnet
24/8 - Fivi, 27 år, andra barnet. Sixten född 6/8 3540 g 49 cm
25/8 - Dumle_gumman, 30 år, Första barnet
26/8 - Rosen-Knoppen, 28år, andra barnet,Pojke enl RUL (Sthlm)
26/8 - IdaV, 27 år, första barnet
28/8 - Rhinos, 27 år, andra barnet

Grattis :love:

Sambon har lyckats dra på sig nån influensa liknande skit; hög feber, ont i kroppen, hosta osv.. Jippie...! Kan lova att sonen kommer bli sjuk lagom tills att bebis tittar ut..

Sambon tänkte jobba ändå (så som han alltid gör när han är sjuk) men jag sa att"du är hemma tills du är frisk, jag behöver dig pigg under förlossningen"
Annars dra han jämt ut på såna här sjukgrejjer genom att jobba och är sjuk i 2-3veckor, istället för att vila och bli frisk fortare.

Sambon har lyckats dra på sig nån influensa liknande skit; hög feber, ont i kroppen, hosta osv.. Jippie...! Kan lova att sonen kommer bli sjuk lagom tills att bebis tittar ut..

Sambon tänkte jobba ändå (så som han alltid gör när han är sjuk) men jag sa att"du är hemma tills du är frisk, jag behöver dig pigg under förlossningen"
Annars dra han jämt ut på såna här sjukgrejjer genom att jobba och är sjuk i 2-3veckor, istället för att vila och bli frisk fortare.
Men fy! Det var ju verkligen inte lägligt att dra på sig influensa nu med knappt två veckor kvar till BF. Hoppas att sonen klarar sig, men framförallt att du inte smittas :nailbiting:.

Sonen ska börja på dagis imorgon igen efter semestern och jag slår vad om att han smittas av dagisvirus lagom till förlossningsdags O_o.

Men fy! Det var ju verkligen inte lägligt att dra på sig influensa nu med knappt två veckor kvar till BF. Hoppas att sonen klarar sig, men framförallt att du inte smittas :nailbiting:.

Sonen ska börja på dagis imorgon igen efter semestern och jag slår vad om att han smittas av dagisvirus lagom till förlossningsdags O_o.

:nailbiting: Jag vet!! Så otajmat!
Sonen gick sin 3e dag idag på förskolan..
Började med hans kortison astmaspray för 2veckor sen för att börja bygga upp immunförsvaret. Han ska ta det varje dag men har kunnat vara utan nu under sommaren.
Hopps att det hunnit hjälpa lite..

Precis när nätterna började bli bättre och bättre så vänder det tillbaka igen. Hade ett par dagar när hon sov 5-7 timmar i sträck om man var snabb med att ge henne nappen. Nu är vi tillbaka till ca 4, kan fortfarande sträcka den till 6 h om man ger nappen sisådär 4 gånger de två timmarna =man får själv inte sovit ordentligt. När hon då väl kommer upp och annat tar det också ett par timmar och vi båda somnar i sängen igen, hon sover gott, jag sover dåligt men om jag lägger henne i nestet vaknar hon efter 10 min. :arghh: igår och idag har hon dessutom tyckt det var morgon kl 7 och 7.30 istället för 8 -8.30
Jag är skoltrött för tillfället!!
Dock har vi fått in en bra rutin de dagarna vi är i stallet och hon sover gärna 3-4 h i vagnen så jag kan rida. :bump::banana: Nu ska vi "bara" få ordning på nätter och eftermiddagarna, misstänker de hänger lite ihop...

Annars så ler och skrattar hon mer och mer och försöker härma våra ljud och miner så gott hon kan :love:

@Rosen-Knoppen hoppas ni får hålla er friska tills bebis kommer.

Bf +4 idag . Kommit in i ett behagligt lunk om dagarna. Det pendlar mellan att göra ganska ont och bajsont vid typ all form av rörelse. Vid vila avtar det.

1-3 timmar varje natt spenderas genom att ligga och glo rakt ut i mörkret/klappa hunden eller genom att titta igenom BBC-dokumentärer, med jämna avbrott för toabesök. Vaknar av mensvärk som tilltagit i styrka de senaste nätterna men som försvinner när jag går upp på morgonen. Icke att förglömma halsbrännan som gör att jag de senaste nätterna fått ligga och knapra minimorötter i sängen. I natt väcktes sambon av att jag tappade min förpackning med Novalucol i huvudet på honom.

3-5 gånger varje dag får jag frågan om det inte kommit någon bebis ännu. Igår kompletterades frågorna dessutom med påståendet "jag blev så orolig när du inte svarade i telefon igår!", med lätt anklagande röst. Från en icke nära anhörig, kan tilläggas.

Texten ovan kan innehålla spår av ironi.
På fredag är det BM-besök, då tänker jag kräva en hinnsvepning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 443
R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 078
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 137
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka