Har haft en riktigt skräpvecka. Dels sov jag uselt söndag och tisdag natt och så har jag ju börjat jobba igen så det blir allmänt lite sömn. I övrigt har vi köpt hus och har varit oerhört stressad över det. Först beslutsångest om vi verkligen ville ha det och hur mycket det var värt att ge och sedan en lång utdragen budgivning där jag hade ett litet sammanbrott i stallet när allt bara kändes hopplöst. Hästen tittade mycket misstänksamt på mig när jag klängde på honom.

Min hovslagare hörde dessutom av sig en vecka innan skoning om att hon inte vill sko min häst mer då hon fått problem med ryggen.

Vaccineringen i veckan blev inte heller av då hästen hade kolikkänningar när veterinären kom så det blev kolikbehandling istället...
Det börjar i alla fall ordna upp sig nu. Vi fick huset till slut, hovslagartid är ordnad på kliniken så har jag lite mer tid på mig att leta ny hovslagare och hästen är bättre även om han fortfarande dricker dåligt. Igår var det fullt upp med jobb, kontraktskrivning och storstädning av lägenheten inför värdering och stallet som avslutning på dagen. Just nu får jag sammandragningar vid minsta stress typ så i helgen ska jag bara lata mig.
För övrigt går jag in i v 20 idag.

Över lag mår jag bra även om fogarna har börjat klaga lite igen, speciellt efter minst en timmes promenerande med kolikhäst på isig väg. Ryggen hotade med att ge upp tidigare i veckan med men det ordnade upp sig igen.