Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Jag byter vid midnatt ibland men uppever inte blöjan speciellt blöt då... Mitt barn verkar bara kissa på mrgonkvisten.... Blöjan är smockfull på morgonen i vilket fall. Har säkert gått igenom 5 ggr med :(

Vi kissade ofta våra tjejer på toaletten när de var små. De var i princip torra när de sov men kissade alltid just efter att de vaknade. Vad har du för blöjor?

*kl*

Idag blir H 6 månader :banana:

jh_124646889.jpg

Grattis till killens halvårsdag :)
En bra bild - ser ut som om ni har världens fest för honom ;) (misstänker nyår)

Hihi, jo det var nyår :D Fast vi hade faktiskt ett litet kalas idag med tårta och för H's del mosad banan. Såg mest ut som "uäk, vad ger ni mig för slemmig gegga?"

Grattis till stora killen!

Malcom har börjat göra en så söt grej. När man lägger honom på mage så håller han upp huvudet och efter en stund då åker även fötterna upp o vipps så har man en ostkroks-bebis som balanserar på magen :D

Ja- och i nästa rusar vi efter..... hihihi!
Jag struntade i mammaträffen idag. Ebba är lite snorig. Inte jätteförkyld men väldigt rosslig. Jobbigt är det när man ska äta iaf. Och näsdroppar är ingen rolig grej. Någon som vet om det finns nässpray när de fyllt 6 mån eller ej?

Ja det börjar redan nu vara lite svettigt när han ålar fram eller sätter iväg i gåstolen *pust*

Hmm, minns bara att jag hört att de nässpray som finns inte är något att hurra för enligt någons bvc-sköterska (lagom luddigt, sådär).

KL

Lite uppdatering från oss som varit i Thailand i 2 veckor över jul och nyår, och sen haft problem med internet hemma.

Har haft 2 underbara veckor i Thailand. 11 timmars flygresa var inga problem för Julia. På vägen dit sov hon nästan hela resan och på vägen hem så var hon vaken och nöjd. Hade med en softlift som hon låg i. Jag såg framför mig hur det inte skulle gå att vara ute hela dagarna och problem med att äta på restaurang hela tiden, men detta gick bra. Julia var insmord i solskydd 50 och var i skuggan hela tiden. Fick bada ca 2 gånger om dagen och älskar verkligen att bada. Annars låg hon i skuggan antingen på solstol eller i vagn. Måste säga att jag än så länge är lyckligt lottad med en tjej som skrattar och ler 98% av sin vakna tid.:bow: Hon charmade alla.:D Det var väldigt skönt att vara i värmen och slippa alla kläder, även om det är mysigt här hemma med snön. Men det går ju knappt att gå ut pga all is.:mad: I går var vi på babysim och det var lika kul att bada här hemma. Har anmält oss till babysim 2 nu. Under resan fyllde J 5 månader och nu rullar hon glatt runt åt alla håll och förflyttar sig i sidled. Går inte att lämna själv en sekund längre om hon inte ligger på golvet. Har börjat prova lite olika smakisar sen vi kom hem. Nästan all mat är Ok, men frukt puréer är ingen favorit.
Lite bilder från resan på vårt glada hårtroll:

Hmmmm va härligt det såg ut :)
Jag har aldrig riktigt gillat solsemestrar men just nu hemma på isgatan så ser det riktigt nice ut....
Här hemma snoras det vidare... Eller det snorar eg inte heller. Jag har aldrig träffat på kletigare "busar" än de som kommer ut genom E:s näsa..

Undras tro vad man ska göra idag....

Vilka underbara bilder! Haha, här är fruktpureerna riktiga favoriter. Provade laga äppelmos igår efter Mabuses recept, med en gnutta vanilj och kanel, vilket tydligen var som himlen på sked :D

Min skrutta tycker inte det är så kul att äta mer.... Bara majskrokar och annat hon får hålla själv... Jag behöver snart bada efter varje måltid känns det som. Och huset saneras....

Men det är nog tändernas och förkylningens fel...

Ååååh vad härligt! Har tänkt massor på er, men kom ihåg att ni skulle åka men inte hur länge ni skulle vara borta :)

Ser iaf ut som ni har haft det sjukt skönt! Var var ni? Min kära sambo tjatar järnet för att få åka till Thailand, men jag är skeptisk. Dels vill jag inte flyga så länge med henne och dels vill jag hellre åka västerut... Vi var i Malaysia ett år innan Tuva föddes, men i Amerika (varken syd eller nord) har vi inte varit i... Tycker det är dags nu ;) MEN nu när man ser era bilder och hör hur bra det gick kanske jag ska ge efter å tycka att det är ok att åka till Thailand :)

Vi var i Thailand - Phuket. Jag var skeptisk med lång resa men till Phuket går det direktflyg. Skulle inte vilja åka via någon annan flygplats och sitta och vänta. Resan var verkligen inga problem. Vi bodde på ett Sunwing hotell med Baby rum, så det fanns vagn, baby-björn, skötbord, osv på rummet. Väldigt praktiskt. Hotellet var väldigt barnanpassat och var perfekt för Julias äldre kusiner med aktiviteter hela dagarna. Har ingenting att klaga på och kan verkligen rekommendera Thailand. Har varit där 2 gånger tidigare och varit lika nöjd då. Passa på nu, för snart har man väl inte en chans att få ligga stilla på en solstol och läsa en bok.:angel:

Vilka underbara bilder! Haha, här är fruktpureerna riktiga favoriter. Provade laga äppelmos igår efter Mabuses recept, med en gnutta vanilj och kanel, vilket tydligen var som himlen på sked :D

Kul att det funkade hos er också! Man kan göra vaniljmoset på päron också, bra om bebis är lite hård i magen. :)

Det ska vi definitivt testa! Lär bli några olika frukt- och bärmoser kan jag tro :) Testade laga lite kyckling och grönsaker i kokosmjölk idag, som han får testa imorgon. Hans dagar som vegetarian är över..

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 301
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 163
Senast: Roheryn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 635
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
1 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka