Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Har nästan glömt hur det var när H sov 4-5 timmar i stöten, det är nackdelen med att bara amma. När vi kompletterade med ersättning kunde jag ju strategiskt ge honom en jätteportion vid 23-tiden och ibland få sova ända till 05 på det *suckar á la Askungen om balen på slottet*

Får du sova något under dagen? Vi brukar sova en förmiddagsstund tillsammans vid ca 10-snåret, det är skönt efter nätter med många ätningar :)

*kl*
Nu sover H ute med monitorn på! Synd bara det blåser så förj*****t.. Mikrofonen är rätt känslig så den tar upp ljudet från blåsten titt som tätt varpå jag direkt sprätter till :D Har hunnit mocka, fylla vatten och hö, göra klart pajdeg inför middagen och slappa en stund framför datorn med lite kaffe. Känns lyxigt!

Tigerpyjamasen kommer ifrån HM. Kommer i tvåpack ihop med en vit med en lilltiger på magen! :)
Milton har fått sin i present av sin moster!

Svarar alla: Milton tackar och bocker och hälsar att han trivs förfullt som lilltiger! :D

Senast ändrad:

*KL*

Johan, fem veckor, fick sitt babygym i söndags. Han fick även en speldosa samt en sådan där "mobilgrunka" till barnvagnen. Allt med Spöket Laban-tema.

31716241.jpg

Gymmet gillar han verkligen, kan ligga och vifta och sparka hur mycket som helst med armar och ben.

Och så här ser han ut när han ligger på pappas arm och softar

31716179.jpg

Labangymet tittade vi också på, men det var lite dystra färger tyckte jag. Det kanske ska se lite "pojkigt" ut, iofs?

En i min mammagrupp hade en lekmatta som var babygym med. Den var ritkgt häftig...
Några grejer att dra i som vibrerade på vägen upp igen. Speglar, skramlor, speldosa, leksaker. JA hur mkt som helst...
Sån ångrar jag att inte jag köpte...

*kl*

Var har ni köpt tigerpyjamasen? Den var ju fantastiskt söt (och även "innehållet" :D).
Vi har haft det fantastiskt skönt idag, lååånga uppehåll mellan amningarna på natten och morgonen (vi steg upp kl 11:o), en lång tidningsläsarfrukost, promenerade till jobbet där han charmade arbetskamraterna och sedan iväg till stallet med storasyrrorna där han sov hela tiden. Ljuvligt:love:!

Jag vet inte, har inte alls tänkt på det. Valde efter "motiv", främst efter speldosan och barnvagnsgrunkan. Fast både maken och jag gillar lite mörkare färger, så kanske därför ingen av oss tänkt i "dystra" banor.

Jag tänkte mycket på färgerna eftersom man ska ha det framme och se det hela dagarna, då ville jag ha nåt jag själv tyckte var lite fint också. Men de flesta tänker nog som du, att döma av hur många labangym det finns på blocket, det verkar populärt!

Jag gick på att det skulle ha mycket färgkontraster. Så det skulle bli enkelt för den lilla att hitta de olika detaljerna... Men som sagt- jag hade hellre haft det andra.

Mumin tycker jag hade ett fint med spegel i o allt. Men valde bort för att det var så ljust...

Det rolga med mig är att jag älskar rosa, har en flicka men alla dessa saker jag har- babygym, elektrisk gunga, mobil, gåstol (används inte ännu) är i blått o grönt.
Tycker att det görs grejer med mycket fler funktioner i dessa färgerna än i rosa...

Jag tänkte inte alls på att gymmets färger skulle passa med lägenhetens färger när vi valde det. Däremot så inser jag så här i efterhand att det matchar jättefint in i vårt vardagsrum (där vi har det placerat) som går just i grått, svart och rött.

Och det fina är ju inte gymmet, utan bebisen ;)

EmelieR: Labangymmet är toppen, tycker jag. Har plastiga bitgrejer samt mjuka skallror, pipspöken, vovve med spegel och så en prasslig dörr och ett prassligt spöke. Johan är väldans fascinerad över sakerna.

Tycker det här med babygym etc är lite svårt. Vill ju helst ha ett lite mera färger men inte skrikigt o plottrigt. Jag gillar inte Laban, Tummen, Mumin o Pingugymmen som verkar vara de som är inne just nu, tycker dom e för kommersiella och lite "bleka" i färgerna o ffa DYRA!. Fisher Price faller bort då jag tycker dom e för plottriga o plastiga o även dom e för dyra för min smak, som Mabus säger JAG ska ju se det på dagarna så det kan vara skönt att även jag trivs med det.
Det jag hittills tyckt bäst om är IKEAs, det är enkelt o prisvärt, tyvärr ligger närmaste IKEA 30 mil bort så det är nog inte aktuellt att åka dit för ett babygym. Så just nu har jag hittat ett på Tradera som verkar vettigt i pris o passar min smak lite mer, bara o se om jag vinner den auktionen, annars kanske det blir en IKEA resa trots allt.

Haha, det är just mumingymet som vi har. Det är inte så farligt ljust, grejen i mitten med spegeln är illgrön. Me visst fins det de som är grällare i färgerna, vi valde det mest för att vi gillade det. Vi använder det mycket fortfarande men nu mer som allmän lekplats, jag hänger lite olika leksaker i ett snöre från "mittenplatsen" så att bebis kommer åt dem, men så att de inte kan ramla för långt bort, och så kan man byta när den blir tråkig. Praktiskt att kunna hänga upp leksaker, plus att bebis kan vända sig utan att riskera att göra sig illa.

Mitt tips är blocket, finns massor av babygym av olika modeller där. Tycker inte de är värda pengara att köpa nya, faktiskt, det är ändå ganska kort tid som de används. IKEAs är rejält smäckigt IRL, tycker jag tyvärr. Pingu etc är mycket stadigare.

Omg, skrev just värsta långa inlägget som försvann :s

Berättade iaf att vi har börjat ge T babysemp 2 nu och hon sover som en klubbad säl när hon fått den (ca 2-3 timmar dagtid och upp till 8 timmar på natten) passar utmärkt när jag inte har barnvakt med i stallet, utan måste rida när hon sover. Kan planera lite bättre nu :)

Kl
Ang babygym. T har ett Labangym som hon älskar. Speciellt när det är framställt vid tvn. Då pratar och leker hon med spökena och kungen och drottningen varvat med att kika lite på tv (har blivit mkt hästhoppning de senaste dagarna ;) ) Såhär ser hon ut i gymmet. Gosunge! <3

photo.php

Senast ändrad:

+ Modett

Jag ammar inte längre utan det är ersättning hon får och hon får så mycket hon vill ha på kvällen och tidigare har hon alltid sovit 23-04 iaf och sedan ett par, tre timmar till och efter mat ytterligare ett par timmar. Jag pratade med bvc-sköterskan och hon sa att hon nog skulle behöva äta mer per mål men att vi absolut kunde börja introducera 2an, så vi ska försöka med det.

Dagtid har jag svårt att lägga mig, Mathilda sover bäst på promenad och hemma är det vanligt att hon bara sover 20-30 minuter vissa pass och då är jag helt förstörd om jag hinner slumra till, så då är det bättre att inte sova... Nu är hon vaken, men trött och har svårt att komma till ro, jag håller dock hoppet uppe om en bättre natt...

Bilden går inte att se tyvärr!

Jag hoppas att 2an får samma verkan här då! Nu ska jag försöka söva henne så vi kanske får sova lite i natt...

Hur mkt ersättning äter hon per gång? E var ju seg länge o väckte mig varannan timme men sista veckan har det varit mycket bättre. Nu vaknar hon 1 gång mellan 3-5 och sen mellan 7-8. Då går vi upp.
Första dagarna med 2an kräktes hon mer igen men det har lagt sig nu.
Smakisar äter hon bara ibland- jag har inte gjort rutin av det.
De andra i min föräldragrupp är redan inne o ger flera mål. Gröt till frukost, lunch och fruktpureer. Jag har inte så bråttom- hon växer nog upp ändå ;)
Den ena ungen GÅR. på riktigt- sätter benen framför sig precis som man ska. Behöver bara hålla i mammans händer lite... Jag har aldrig sett en 5 mån bäbis gå.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 152
Senast: Roheryn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 611
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
1 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka