Sommarpratare 2025

Bukefalos 30 år!

Bitte Hammargren och Eva Röse är de två jag minns på rak arm. Skrev ut listan till mig och mina kollegor och är redo för alla i år 😊

jag brukar sålla ganska hårt bland avsnitten, men de jag just nu tänker att jag kommer lyssna på är:
Petra Mede
Johan Floderus
Ludmila Engqvist
Jana Söderberg
Edward af Sillén
Cecilia Hagen
Lotta Engberg
Yvonne Hirdman
Gina Dirawi
Zeina Mourtada
Axel Åhman
Britt Ekland

Det kommer garanterat bli fler än dessa och kanske hoppar jag över någon av dem också. Men just nu tänker jag att detta är de jag siktar på.

Jag ska försöka göra som förra sommaren och lyssna på alla. Då var det nog bara en eller två av alla som inte gav mig något alls. Tycker både Petra Mede och Johan Floderus varit bra, men kanske inte så att det blir de mest minnesvärda.

Tyckte också Petra och Johan var helt ok!

Vill främst lyssna varje dag som lugn och trevlig sommarrutin. Känner mig väl förberedd och redo att unna mig det så det känns bra. Bockar av dem på en lista i köket.
Instämmer - det är en del av min sommarrutin och försöker verkligen lyssna på alla även om personen inte någon favorit. Så jag tog mig igenom Petras 😇 och tyckte att Johans var helt OK. Något år har jag inte lyssnat klart på någon som varit mångas absoluta favorit, så jag har nog lite udda smak... 😜

Jag har under vintern tränat upp min förmåga att lyssna på podd utan att fullkomligt tappa fokus så nu tror jag faktiskt att jag kan klara att lyssna på sommarpratarna också igår! Laddade upp igår kväll med att lyssna på Erik Haags från 2013. Hade för mig att det handlade om vildsvin och att vara full på jobbet och att det var roligt och det var precis så det var! Så nu har jag börjat på Petra Medes och känner mig försiktigt hoppfull. Ska försöka lyssna ikapp så fort som möjligt, så kanske jag kan få till en trevlig semesterrutin och lyssna på allihop!

Har lyssnat på alla tre och de var bra allihopa, inte jättejättebra men helt okej.

En sak jag funderar över är Petra Medes: har läst recensioner där skribenterna uppger att de flera gånger skrattade högt. Jag skrattade inte alls. Vad är det jag inte fattat?

Tyckte Alexandra och Alexander var lite jobbiga att lyssna på ibland men ändå fint och beskrivande tycker jag (så långt ifrån en konstnärssjäl man kan komma 😅).

Jag har lyssnat på Johan Floderus, som jag tyckte var väldigt bra, och Petra Medes, som jag dessvärre gav upp efter 20 minuter. Jag har oerhört svårt för henne överlag men ville ändå ge det en chans, men jag får tyvärr ge upp då jag bara blir irriterad. Ser fram emot Ludmila imorgon!

Lyssnade färdigt på Petra idag. Fnissade lite ibland, men fattade liksom inte själva grejen. Har börjat lyssna på Johan Floderus och det verkar helt klart bättre! Bävar för Alexandra och Alexander, men man måste ju faktiskt inte lyssna klart om det inte är bra 😆

Lyssnar på Peter Haber nu och känner att jag vill TW er här i tråden då det är mörkt. Har man upplevt våld som barn eller i nära relationer misstänker jag att detta kan vara riktigt jobbigt att lyssna på.

Är det inte allmänt TW på de flesta sommarpratare de flesta år? Det känns som att väldigt många gräver upp det värsta de varit med om och vältrar sig i det.

Är det inte allmänt TW på de flesta sommarpratare de flesta år? Det känns som att väldigt många gräver upp det värsta de varit med om och vältrar sig i det.
Njaa, jag vet inte? Vet att SR gick ut och varnade när Hurula skulle prata, för det var också bitvis riktigt mörkt. Men generellt skulle jag nog inte säga att dom flesta sitter och vältrar sig i misshandel eller övergrepp dom varit utsatta för som barn, kanske (förmodligen) för att dom flesta tack och lov aldrig är med om sånt.

Liknande trådar

• Sommarpratare 2026
  • Årets sommarvärdar
  • Korrekt hantering av röster (valet)?
  • Sommarpratare 2024

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27

Barn