Sommarpratare 2025

Bukefalos 30 år!

Har lyssnat på alla tre och de var bra allihopa, inte jättejättebra men helt okej.

En sak jag funderar över är Petra Medes: har läst recensioner där skribenterna uppger att de flera gånger skrattade högt. Jag skrattade inte alls. Vad är det jag inte fattat?
Jag skrattade åt den härliga förskolepedagogen från mellanöstern.
Tror det var Petras unge som var snorig eller något och Petra frågade pedagogen:
-Har du papper?
-Papper?! Jag har haft uppehållstillstånd i 3 år!

Jag skrattade åt den härliga förskolepedagogen från mellanöstern.
Tror det var Petras unge som var snorig eller något och Petra frågade pedagogen:
-Har du papper?
-Papper?! Jag har haft uppehållstillstånd i 3 år!
Ja, det hade jag glömt! (Samtidigt sorgligt att det är det första som dyker upp i hennes huvud. Mvh, party pooper)

Lyssnade på Ludmila Engquist, tyckte det var bra! Och hon går inte så mycket in på trauman, de nämns i förbifarten mest, mer fokus på "svenskhet" och hennes relation till Sverige och till idrotten.

Jag har inte hunnit hela ännu men gillar det också!

Blev lite extra att lyssna på efter Keplerduons där de hela livet verkat leva 100% efter sin egen passion och Ludmila berättar raka motsatsen, fast ändå vad positivt det gett.

Håller med om Ludmilas, det var underhållande och intressant med en hel del oväntade inslag. Gillade framförallt citatet "jag lärde mig förstå svenska långt innan jag lärde mig förstå svenskar", det var så himla träffande på något vis (och kan såklart även appliceras på andra språk och kulturer)!

Jag har förresten inte läst böckerna. Jag befarade mer att de skulle vara fåniga 😆 Och det tycker jag att de är, men det är inte så illa att jag inte står ut med att lyssna. Än.

Jag läste de första böckerna men sen blev de för våldsamma.

Misstänkte det! Jag har inte läst dem alls pga hört det. Men det var ingen fara alls att lyssna på pratet! Jag minns det mest som lite rörigt och roande berättat om deras drivkrafter som konstnärer, ganska fascinerande för mig att höra som är raka motsatsen. Det nämndes bara att folk blev förskräckta av innehållet någon gång inte mer än så :)

Håller med om Ludmilas, det var underhållande och intressant med en hel del oväntade inslag. Gillade framförallt citatet "jag lärde mig förstå svenska långt innan jag lärde mig förstå svenskar", det var så himla träffande på något vis (och kan såklart även appliceras på andra språk och kulturer)!
Jag älskade storyn där svaret på frågan om hur det är "det är sämre än igår men bättre än imorgon..." En inställning helt i min smak!

Liknande trådar

• Sommarpratare 2026
  • Årets sommarvärdar
  • Korrekt hantering av röster (valet)?
  • Sommarpratare 2024

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat