Sommarpratare 2025

Bukefalos 30 år!

När det gäller Medes prat tycker jag att det var svårt att veta om det var en riktig dag eller om det bara var underhållning, typ. Jag förstod mig inte riktigt på det. Ahndorils gav jag upp när de hade varit i USA. Det där fnissandet drev mig till vansinne 😆 Ludmila däremot är ju briljant! Inte klar med det än, men det har börjat väldigt bra tycker jag. Förr eller senare kanske jag till och med har lyssnat ikapp!

Har aldrig brytt mig om att lyssna på sommarpratarna innan men nu tänkte jag 37 år gammal plocka den vuxenpoängen 😅 . Inte ens lyssnat på Peder, HvE eller Lisens innan men lyssnat ikapp på det nu; rätt lagom att lyssna på i bilen till/från jobbet :).

Av årets Har jag hitills lyssnat på Petra Medes, rätt underhållande och smårolig. Peter Habers var ju mera mörk med hans uppväxt men tänk så bra det gått för honom ändå när hans talang för skådespeleri upptäcktes, han är ju grymt bra och var intressant att lyssna på :).

Erik Thedéen var lite torr men hans musikval var bra. Har lyssnat på Ahndoril paret nu. Ganska fnissigt, som en damtidningsartikel.

Vet inte om jag orkar med Mrsic när det varnas för tungt innehåll.

Älskar att Erik Thedéen avslutade sitt program med "Så det så!" :D I övrigt ett ganska intressant och ödmjukt avsnitt tycker jag, men kanske ingenting som kommer att gå till historien direkt.
Jag tyckte också att Erik var intressant, ska försöka få min avkomma som är inställd på att plugga ekonomi att lyssna också. (En bonus för hen är musikvalet, hen lyssnar ju också på Kent, Winnerbäck och Ebba Grön :D )

Har lyssnat på alla tre och de var bra allihopa, inte jättejättebra men helt okej.

En sak jag funderar över är Petra Medes: har läst recensioner där skribenterna uppger att de flera gånger skrattade högt. Jag skrattade inte alls. Vad är det jag inte fattat?
Tror det beror på om man gillar henne
Känner ju inte privat men heennes mediapersonlighet ger rysningar. För mig känns hon om en elak och spydig person
Gillar nog helt enkelt inte hennes typ av "roligheter"

Jag klarade inte av Klas Eriksson, kändes egocentriskt och utan äkta empati
Jag tyckte det var bra, men ja, väldigt fokuserat på hans upplevelser och saknade ibland en förståelse för att övriga i sammanhangen också var lidande liksom? Samtidigt så visst, det är hans perspektiv och hans berättelse.

Nu har jag lyssnat på Petra Mede - helt OK trots att jag egentligen inte gillar henne. Jag skrattade dock inte, så kul var det inte. Peter Haber - intressant men dystert. Linnea W - jättebra. Ludmila E - oväntat intressant och bra!

Håller med.
Många "kändisar" har den tendensen och det är dessutom otroligt ointressant att lyssna på tycker jag.
Tror inte de har den helt av sig själva egentligen. Har för mig att det ska vara lite gory helst, speciellt för några år sedan. Peder Fredriksson fick ju mycket kritik för att han inte hade haft en dålig barndom tex och inte lyckats gräva upp några trauman.

Johan floderus prat fastnade jag inte alls för, vet inte riktigt varför men det berörde inte mig.

Klas Erikssons prat tyckte jag var väldigt fint och eftertänksamt, håller inte alls med om att det skulle vara egoistiskt.

Jag tyckte det var bra, men ja, väldigt fokuserat på hans upplevelser och saknade ibland en förståelse för att övriga i sammanhangen också var lidande liksom? Samtidigt så visst, det är hans perspektiv och hans berättelse.
+ @AbCdE

Oj, det var inte min känsla alls. Syftar ni på delarna om hans mamma eller något annat? Tolkade det som skildring av upplevelsen av att vara ett barn som förlorar sin mamma, och barn är ju ganska egocentriska. Jag tycker det var en fin men fruktansvärd berättelse.

Liknande trådar

• Sommarpratare 2026
  • Årets sommarvärdar
  • Korrekt hantering av röster (valet)?
  • Sommarpratare 2024

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27

Barn