Sommarpratare 2025

Bukefalos 30 år!

Att lyssna är inte det samma som att gilla. Peter Habers var ett riktigt bottennapp. Tror inte jag sett någon som nämnt set som bra. Petra Medes var mediokert och samma där, inte har jag sett någon som har nämnt det som bra.
Nej, och det tror jag inte att det är någon som menar heller. Dock säger det ju något om hur pass intresserade folk är av personen som sådan, och även hur pass lockande de får programmet att låta baserat på den korta summeringen som står under varje avsnitt. Sedan finns det ju faktiskt en viss korrelation till gillande också, om man tänker att en hel del (jag själv inkluderad) säkert lyssnar på program X eftersom person Y tyckt om det och därför rekommenderat det.

Lite vanskligare blir det ju med de som var mest populära i direktsändning eftersom datumet lär spela in en hel del där. Samtliga som toppade den listan sändes mellan slutet av juni och slutet av juli vilket väl är då de flesta har semester och möjlighet att lyssna på programmet i direktsändning, så det måste man såklart ta hänsyn till. Skulle satsa ganska många hundralappar på att t.ex. direktsändningen av gårdagens avsnitt inte hade tillnärmelsevis lika många lyssnare.

Liknande trådar

• Sommarpratare 2026
  • Årets sommarvärdar
  • Korrekt hantering av röster (valet)?
  • Sommarpratare 2024

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat