Sommarprojekt

Har tjuvstartat sommarens projekt med att tilläggsisolera och byta panel på mitt blivande hus, så det kommer förhoppningsvis vara klart innan midsommar 🌞 Om vädret inte lockar till utomhushäng funderar jag på att tjuvstarta vinterns projekt med; att bygga nytt kök. Men förhoppningsvis är det projektet kvar till vintern 😊

Sommaren vill jag ägna åt hästar, hundar, familjen, klippa gräs och ogräs, plantera nåt, plocka bär, bada, paddla, vandra, ligga i hammocken, lyssna på sommarpratare, läsa bok och öva på att inte planera så mycket. Eller bara planera "onyttiga" saker 😄
 
Oj, det har jag ingen koll på!



En till kul grej jag började med för några år sedan, är att lära mig känna igen fågelläten med hjälp av naturmorgons ”fågelsånglektioner” på P1 via sr play. Det är lättsamt och mysigt (och tidsödande för jag glömmer mellan gångerna).
Åh jag har också lyssnat på fågelsånglektionerna men glömmer det tyvärr lika fort. Den enda som har fastnat är Bofinkens ”Jag kommer inte från början köping jag” 😁
 
Sommarens projekt blir att träna kontinuerligt med hästen och fixa min nya lägenhet, får tillträde i juli. Ska måla om i sovrum, hall och vardagsrum. Annars ska jag försöka njuta så mycket som möjligt, träna på att vara i det berömde nuet och bara göra det jag verkligen känner för 😊
 

Liknande trådar

Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 622
Senast: Ninnurur
·
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 753
Senast: Habina
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 401
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp