Sommarprojekt

Projekt i/vid huset:
Fönsterrenovering- många fönster som ska skrapas, kittas och målas

Trädgården -rensa ogräs och plantera lite nytt

Läsa böcker -lyssna på sommarpratare- poddar

Gå med hunden, gärna lite längre turer

Planera fjällsemestern 😍

Planera dotterns 20 årsdag!
 
Trädgården - odla mer och äta :D

Vinden - sortera en låda i veckan (verkar gå sådär, så satsar nog snarare på 5 lådor totalt i sommar. Känns mer realistiskt.)

Baka söta pajer på det som trädgården ger.

Hönsen - förhoppningsvis få en omgång kycklingar

Bada med hund och ungar

Bada med hund, utan ungar

Komma igång med körningen av mini
 
Är det projekt som måste resultera i något fysiskt (typ; sticka en tröja) eller mer kanske beta av en lista med museer?

Två saker jag kommer på spontant som jag ska göra i sommar är att försöka ta så många check-points på en "hitta ut"-karta som möjligt, samt fortsätta beta av vandringsleder (allt ifrån någon timme till 2-3 nätter) i en vandringsbok jag fick i julklapp :)
Jag tänker att alla typer av projekt är välkommet :) Det där med hitta ut-karta låter roligt, tack!

-

Oj så många svar, vad kul! Jag kommer gå igenom allt så fort jag klarar det, men vill tacka alla för att de svarat :love:
 
Röja i garaget för att kunna...
...röja i ett förråd för att kunna...
...röja i ett oanvänt sovrum för att kunna...
...renovera det rummet med takmålning, tapeter och nytt golv för att kunna...
...inreda det som barnkammare.

Och så skall garageporten bytas till en modern takskjutport med motor.
Och elcykelbygget behöver bli klart, men det blir det inom nån vecka.
Och alla tre bilarna behöver säljas, och två andra köpas.
Typ så.
 
Jag brukar lyssna på sommar i P1 (men inte alla, struntar i de som inte fångar mig första fem minuterna). Det ska jag göra i sommar också.

Jag kommer pyssla med mina balkongväxter. Skörda kryddväxter så att plantan blir frodigare samtidigt som jag får örtiga måltider är en rolig, interaktiv och lättsam sak att göra.

Att sitta på balkongen och klappa kryddorna är en annan grej jag ser fram
emot.

Hitta sjöar i närområdet som är mysiga och med mycket naturkänsla, men lättillgängliga.

Men jag skulle aldrig vilja tänka på de grejerna som projekt. Det låter så uppstyrt och resultatinriktat att jag blir osugen. Eftersom målet är små fina stunder, med en glad manda (och glada växter) vill jag hellre tänka på det som saker jag väljer att göra, så fattar hjärnan lättare att det är görandet och upplevelserna det ger, snarare än slutresultatet, som är syftet.
 
Jag brukar lyssna på sommar i P1 (men inte alla, struntar i de som inte fångar mig första fem minuterna). Det ska jag göra i sommar också.

Jag kommer pyssla med mina balkongväxter. Skörda kryddväxter så att plantan blir frodigare samtidigt som jag får örtiga måltider är en rolig, interaktiv och lättsam sak att göra.

Att sitta på balkongen och klappa kryddorna är en annan grej jag ser fram
emot.

Hitta sjöar i närområdet som är mysiga och med mycket naturkänsla, men lättillgängliga.

Men jag skulle aldrig vilja tänka på de grejerna som projekt. Det låter så uppstyrt och resultatinriktat att jag blir osugen. Eftersom målet är små fina stunder, med en glad manda (och glada växter) vill jag hellre tänka på det som saker jag väljer att göra, så fattar hjärnan lättare att det är görandet och upplevelserna det ger, snarare än slutresultatet, som är syftet.
Är det i morgon som årets värdar presenteras? Försöker hitta på hemsidan, men ser bara 31 maj som datum för när lyssnarnas val avslöjas..
 
Vilken kul tråd och bra med mycket inspiration! Jag tänkte försöka få till mycket tid utomhus såsom att tälta mer, grilla oftare ute vid en sjö, testa fler vandringsleder plus lära mig känna igen fler fåglar:).
 
Jag tänkte nog försöka lastträna mig och hästen. Hästen ska tränas på att gå på (och stå kvar) och sen ska jag separat träna mig själv på att bli bekvämare med att köra släp. Tänkte nog försöka ta BE till nästa sommar först.

Tänkte även fixa iordning hemma och fota för att få till ok bilder att lägga upp för lägenhetsbyte.

Mer än så orkar jag inte.
 
Jag ska lära mig jogga ordentligt och få in en rutin på det tänker jag! :D

Som någon annan skrev - beta av så många "hitta ut-kontroller" som möjligt.

Försöka gå ut och äta ett par gånger!

Se om jag kan spara ut snygga naglar igen och måla dem lite somrigt då och då
-nagelförstärkningsmedel(?) beställt! ✅ :laugh:

Sen är det väl mest små renoverings- och trädgårdsprojekt som är inplanerade.
 
Har på tok för många To-Do med sambon i sommar, så i år blir det att försöka balansera mellan återhämtning och att få så mycket som möjligt gjort så vintern blir lättare i år.

Lite enklare projekt jag hoppas fixa är att slipa och måla köksstommen i stugan, odla en del, sätta igång hästen och bygga om vid kaninerna.
 
Är det i morgon som årets värdar presenteras? Försöker hitta på hemsidan, men ser bara 31 maj som datum för när lyssnarnas val avslöjas..
Oj, det har jag ingen koll på!



En till kul grej jag började med för några år sedan, är att lära mig känna igen fågelläten med hjälp av naturmorgons ”fågelsånglektioner” på P1 via sr play. Det är lättsamt och mysigt (och tidsödande för jag glömmer mellan gångerna).
 
Kom på ett till! Vill komma igång och använda mitt storytel-abonnemang till mer än att bara streama ljudböcker till barnet. Läste ett par e-böcker där på påsklovet och har sedan behållit abonnemanget med just det målet. :)
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 751
Senast: Habina
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 335
Senast: Mois
·
Tjatter Vad tycker ni om att uppläsarna har/skulle ha dialekt? Mycket dialekt eller bara lite? Eller helst ingenting alls? Går det att få bort...
Svar
9
· Visningar
408
Kropp & Själ Jag är ledig i sommar. En hel sommar för första gången sen högstadiet. Jag behöver vila upp mig ordentligt, men jag har också en massa...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
6 211
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp