Sv: Sommartävlingstråd
Vilka häftiga procent i LBn, stort grattis!!!

Fin han är på bilden, lät himla kul med kombinationstävling! Sällan man hör om sådana, är där fler arrangörer än Vellinge som har sådana?
Fiorano: Grattis till framgångarna, himla söt tös du har! När debuterar du lillebrodern?
*kl*
Forsythia och jag har nu gjort ännu en debut som jag längtat så efter i många år (typ sen jag var liten plutt med shettis och satt framför TVn och såg Lussan Nathhorst tävla internationellt).
Vi har debuterat Intermediaire II i Everlöv på deras Midsommarmeeting, ett riktigt roligt program men med extremt intensiv passage-piaff-del. Forsythia kom in ngt spänd i den delen och blev då otaktmässig = klarade inte hålla varken ren passage eller piaff. Däremot hade jag en fantastiskt fin ridkänsla genom hela övriga programmet och är verkligen nöjd med vår debut! Serierna i vartannat och varje kändes så självklara att vi kunnat fortsätta långt många fler byten.
Dessutom vår första start i Lövsta Future Challenge Unga ryttare - känns riktigt bra =D!
63,3% blev det, känns kul att vi aldrig dippar under 60%, och att vi dessutom i båda senaste debuterna satt över kvalgränsen 62% för att fortsätta uppåt

. Älskar min tös!!
Film från debuten, tyvärr inga bilder, ingen som vill fota mig

...
http://www.youtube.com/watch?v=HtFR5JQa5WI
Vi startade även Intermediaire IB för andra gången på fredagen, inte nöjd med känslan och min prestation men fick till en godkänd ritt på strax över 62%. På söndagen red vi en Intermediaire I (utan piaff och passage) som var helt okej, vissa delar extra bra och utvecklande där vi exempelvis lyfte galoppiruetterna till nästan hemmakvalitéet med 7,5p av domarna, samt flera andra punkter, missade tyvärr ena serien (i vart tredje, i vartannat inga problem). Knappt 68% är jag definitivt nöjd med

!
En liten bild från förra året i Everlöv, underbart ridhus! (jag och Forsythia med röda rosetten)