Somnade halv 6 i morse, men uppe för att göra min plikt och söka jobb

Nu har jag skickat mejl med 12 bilagor till af och akassa igen.

Eftersom det tydligen är MITT jobb att se till att de ser att de fått den information de ska få av varandra, förutom att jag ska söka jobb och försöka ha en normal vardag.

Men ingen varken på AF eller Akassa verkar kunna läsa, vad den ene skriver till den andre... och någon annan kommunikationsväg är ju inte önskvärd.

Så jag får hoppas på turen, den här gången.

Jag ska se om jag kan ta mig upp på stan innan träning i eftermiddag, köpa mig en korvsnutt och brända mandlar på hindersmäss.... Förr brukade jag ta mig en kaffe o semla också, men skippar nog det och försöker fixa en korvsnutt o lite brända mandlar för veckans budget i stället. Räkningarna är betalda so far CSN och lite annat dras vid månadsskiftet och jag tror jag ska ha en slant kvar. Men jag vet att bredband och telefon dras senare i månaden då jag har autogiro på det mesta.
 

Moment 22, som sagt... Är det fortfarande någon som ifrågasätter min önskan om bättre kommunikation mellan AF och Akassa/fackförbund och anser att det är mig det är fel på, att det är jag som är omöjlig att prata med, dryg och otrevlig? Detta tjafsande har pågått sedan sista oktober.

Från Arbetsförmedlingen....

Bedömning
Arbetsförmedlingens samlade bedömning är att Ingela har hinder som behöver en arbetförmågebedömning för att säkerställa stöd/anpassning och senare kunna erbjuda SIUS stöd för att hitta och behålla ett arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Hänsyn bör tas i beaktning gällande anpassning. Du ska söka mellan 1-2 arbeten varje månad

Inriktning på ditt arbetssökande
Yrke: Administrativ assistent, Kontorist, Receptionist, telefonist
Geografiskt sökområde: Hallsberg, Örebro, Kumla, Nora

Arbetstid: Heltid

Från A-kassan....

Hej!

Du är anmäld arbetslös på Arbetsförmedlingen den 3 oktober 2022 och vi utreder din rätt till ersättning från den tidpunkten. En a-kassas uppgifter är att tillhandahålla medlemskap och betala ut ersättning. Du har ett sammanhängande medlemskap sedan april 2015 vilket gör att du är kvalificerad för den högsta ersättningsnivån. Med 50% sjukersättning står du till arbetsmarknadens förfogande om max 20 timmar per vecka, så mer än så kan man inte kräva att du ska söka. Ersättningen från a-kassan baseras på arbete så nästa steg i utredningen blir att ta reda på när du senast arbetade. Enligt din ansökan arbetade du senast den 30 september 2022 och i så fall behöver vi ett arbetsgivarintyg. Om arbetsgivaren fyller i intyget på arbetsgivarintyg.nu så får vi rätt intyg.

Med vänlig hälsning
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp