Sonderar terräng

sita

Trådstartare
Eftersom jag tillsammans med några till ev kommer att få möjlighet att föda upp och förmedla hästar i/från ryssland så undrar jag bara helt kort;

Tror ni att det finns en marknad för Ryska sporthästar typ lättare trakhener alt Buyonnys på den svenska fälttävlansmarknaden?
Vill Svenska ryttare rida ryska hästar?
Inom Vilken prisklass/utb nivå skall isåfall hästarna vara?

Detta är en ren marknadsundersökning ingen smygannonsering, vi finns inte ens på kartan än!:D

Sv: Sonderar terräng

Det tror jag skulle vara intressant. Dock för ett mycket lägre pris än importer från t.ex tyskland/holland. Jag tror aboslut Ryssland/Polen är på frammarch. Skulle kunna tänka mig en import därifrån.

Jag känner ett ryskt fullblod, det är den mest hysteriska och galna häst jag någonsin träffat :angel: men han har gått **-ig så något måste ju stämt i huvudet på honom :p

Men visst, varför inte. Polska hästar börjar ju bli accepterade nu när holland/tyskland är så dyrt. Har själv nyss köpt en polack ;)

Om en häst rör sig hyfsat , hoppar bra och går i terrängen så får det vara vilken ras det vill för min del :)

Jag känner ett ryskt fullblod, det är den mest hysteriska och galna häst jag någonsin träffat :angel: men han har gått **-ig så något måste ju stämt i huvudet på honom :p

Men visst, varför inte. Polska hästar börjar ju bli accepterade nu när holland/tyskland är så dyrt. Har själv nyss köpt en polack ;)

Reperis på buke har ju en budyonny, den ska ju ha gått höga klasser hoppning och ursäkta mig Reperis men det är den mest hysteriska häst jag sett på en hopptävling, nånsin...han kanske har lugnat sig nu men när jag såg honom så kastade han sig över hindren i ett fullständigt vansinnigt självmordstempo....så om dessa två exempel som jag o underbarn har sett, är vanliga modeller så lär det inte finnas nån större marknad...:eek:

:rofl:

Trodde den jag har träffat var ett rent orginal, där är det dressyren som går i självmordstempo :angel: och terrängen ska vi inte tala om...

Barman var ju ryss gick ju svår klass hemma i Sverige och sedan ** med en Junior, han var väl inte helt enkel kanske men söt :p

Liknande trådar

V
Avel ok. Jag är inte så påläst men....Hannoveranare, holsteiner, mecklenburger etc... alla dessa hästar har ungefär samma exteriör samt...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: dobbis
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka