Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Mirre

Trådstartare
Han har alltid varit lätt att få och sova och han är van att sova med ljud runt sig. Nu vaknar han av minsta lilla och det tar evigheter att natta:confused::confused:
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Elina är ju lika gammal som Isak och hon har också svårt att komma till ro nu. Jag har läst att det hör till åldern, 8-9 månader, att de har ett utvecklingssprång där de har lite mer trygghetsbehov och sover sämre. Bara att kramas och vänta ut antar jag :)
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Jag känner igen mig...

Igår somnade hon inte förrän vid 12. Vi får väl se när hon somnar i kväll/natt.

Just nu ligger hon i stora sängen med pappa (mkt vaken).

Så det är alltså nått som sker vid 8-9 mån? Hm jaja, bara vänta ut det då eller?
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

*kl*

Sådana perioder har Loke av och an.

Nu sover han väldigt bra, sover mellan 10 och 12 timmar varje natt och vaknar inte alls tidigt. Som igår somnade han ca halv 8 och vaknade ungefär 8. Natten innan det var ganska lik.

Ibland vaknar han vid 5,6 men då somnar han ganska ofta om igen.

Nån enstaka gång i bland vaknar han på natten och somnar inte om , men det har inte hänt på ett tag.

Nu när dem är så här små, så tror jag att detta är extremt vanligt.
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Sån har vår son varit mer eller mindre hela tiden. Vissa kortare perioder har han varit enklare att få att somna men det harhela tiden gått tillbaka det krånglandet.
Nu har han hunnit bli 2 år och äntligen går det faktiskt mkt lättare!!! Vi har hela tiden hållt hårt på att man sover på natten även om han haft svårt att somna.
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Så det är alltså nått som sker vid 8-9 mån? Hm jaja, bara vänta ut det då eller?

Separationsångesttiden. Rädslan för att bli övergiven kan märkas både dagtid och på nattsömnen. Det går över med tiden :)
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Så tänker jag med. Vaknar hon visar jag eller pappan oss, håller handen och ibland somnar hon igen. Inatt vaknade hon typ en gång i timmen, och vid 3-4 tog vi över henne till vår säng. Hon var vaken mest då också men nöjd iallafall. Jag har hört att det kan hålla på så i typ 6 veckor :eek: så det är ju bra om man kan dela lite mellan mamma och pappa, annars tar man slut!
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Så det är övergående alltså?
Han sover ju oftast hela nätterna när han väl har somnat
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Känner igen detdär. Här har nattningen aldrig varit ett problem, men nu i ett par nätter så har hon blivit hysterisk när vi lämnat rummet.
Separationsångest deluxe.
Men jag antar att det går över. Alla andra "hyss" hon haft för sig har gett med sig med tiden så jag antar att dethär gör det också.

Det är nog bara att stå ut en stund.
Ofta tycker jag att det är så att efter en jobbig period så blir allt mycket lättare än vad det var innan den perioden. Det är som att som utvecklas och får en ny, bättre rutin efter att dom fått bråka i ett par nätter. Så är det iallafall hos oss.
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Ja måste vara nåt sånt.

Helst ska man bära jämt vilket inte jag kan, minsta lilla man förösker göra något annat än att greja med honom skriker han. Äta tex.
Seperationsångest big time!
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Kommer inte tänderna snart blir jag galen.

Han är skittrött men vägrar sova.
Likadant varenda :devil: gång han ska sova.
Sedan är han jättetrött och jättegnällig hela dagen.
Går inte att få honom nöjd.
jag får spader!
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Sover han i egen säng eller hos er? Vi har fått gå tillbaks till samsovande när plutten haft oroliga perioder. Det är mindre deprimerande att försöka få en övertrött lessen skrutt att sova om man åtminstone får ligga i sin egen säng när man gör det. Hemma har vi någonslags försenad artonmånaders-separationsångest så vi har samsovit i en månad ungefär. Hen sover i sin egen säng två-tre timmar på kvällen, sen vaknar hen och är så lessen att tårarna bara sprutar och försöker klättra ut ur spjälisen till oss. Resten av natten blir lugn om hen bara får sova hos oss.
 
Sv: Sonen har blivit omöjlig att få att sova

Sista kvällarna här hemma har varit HOPPLÖSA :crazy: Elina vill INTE somna, och när hon äntligen gör det vaknar hon 5-8 gånger per natt och är lessen. Och så vaknar hon tidigt, vill inte sova på dan, inte på natten ... GAH !! Hoppas det går ÖVER snart! Jag funderar också på tänder just nu faktiskt, men inga synliga tecken än. Hon är ju ändå 8,5 månader.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 695
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 331
Senast: cherie
·
Småbarn Jag behöver verkligen hjälp, kanske har du några tips? Jag har en son på 5 1/2 månad som sedan han var 3 1/2 månad vaknar en gång i...
2
Svar
33
· Visningar
2 878
Senast: soom
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
556
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp