Bukefalos 28 år!

Soppamaskin eller mixer?

Inte_Ung

Trådstartare
Vad fungerar bäst?
Jag gör mycket soppor men vill även kunna mixa t.ex. hummus eller pajdeg.
Köket är fullt med elektriska prylar och jag vill kunna hålla nere antalet litet grand.

Hur är de att diska?
Min erfarenhet är att sådant som inte går att köra i diskmaskinen används inte.
Och det är ju bortkastat.
 
Mixer stav kit med tillhörande liten bunke/skål, kniv, visp etc,
Då kan du mixa soppan direkt i kastrullen och göra tex pesto i skålen.
Själva motordelen går ju inte att diska i maskinen, men resten av delarna går :)

Pajdeg har jag rationaliserat till att göra med smält smör direkt i kastrullen :)
 
Okej stavmixer verkar vara grejen.
Det skall finnas en sådan av märket Bosch någonstans i huset.
Bara att leta alltså.
Eller bara och bara och huset och huset, men ändå.
På gården helt säkert.

Hittar du den inte kan jag rekommendera en av märket Moulinex. Där byter du "huvud" på mixerstaven om du ex.vis vill krossa is eller mixa en soppa
 
Precis som brandgul länkade så läcker stavmixrar klorparaffin... Jag använder mig av en vanlig matberedare med kniv, går bra att hacka nötter i också.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 207
Senast: __sofia__
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
696
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 686
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp