Sorgen efter mina hundar.

Siv som gick bort mycket oväntat och hastigt lämnade oss i augusti. I oktober hämtade vi en valp.
Vi hade då vår hane ensam kvar efter Siv.
När Siv gick bort dog jag inombords. Hon var bara nio år och full av liv. Det var en chock. Scoody var jag beredd på eftersom hon var gammal och dålig på slutet. Sorgen är tung och svart.
Att köpa valpen Äster gör att man lever lite igen så för mig hjälpte det att skaffa en ny individ och se vår hane Seke leva upp och bli glad igen.

Tack för era ord. De hjälper mer än vad ni tror.
Det bästa med att ha fler hundar (eller husdjur) är att man måste gå vidare och dom ger så mycket kärlek och glädje att det dämpar sorgen lite - även om man givetvis är oerhört ledsen ändå. Men kvarvarande kompisar hjälper massor :heart
 
1578678138230.png
 
Jag fick ta bort våran fantastiska hund i våras, 13 år gammal. Han kommer aldrig gå att ersätta. Men livet går vidare och det blir lättare.
 
När jag ser bilderna på dina älsklingar kramar jag min Pyssling lite extra och skänker en tanke till min Schäferprinsessa. Varje dag med dem vi älskar är en gåva (jag måste tro att det väger upp smärtan att mista dem)
 

Liknande trådar

Hundhälsa I förrgår tog jag bort vår 11-åriga hund, hemmaavlivning. Vi har även en 6mån valp av samma ras, som även var med hemma vid...
Svar
7
· Visningar
845
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 722
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Fick igår ta bort min älskade ponny efter 16 år tillsammans pga. Ålderdom & att hon hade väldigt lite tänder kvar, och därav hade svårt...
Svar
6
· Visningar
1 158
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp