Bukefalos 28 år!

Sorgen och att gå vidare...

eviliny

Trådstartare
Nu har jag varit utan min Ozzy i 7 veckor, 2 dagar och 15min....
Det gör fortfarande så ont att tänka på han. Men härom dagen satt jag vid pappas data och kolla igenom alla filmsnuttar som dom har på han, då kunde jag faktiskt le och minnas hur underbar han var. För några veckor sen försökte jag oxå kolla men det sluta i tårar.

Jag trodde att det skulle göra ont, men aldrig att det skulle göra så ont som det gjorde. Jag gick in i nån dimma efter han hade fått somnat. Vakna veckan efter på sjukhuset. Hans bortgång vart droppen, på en rad tragiska händelser under våren. När jag inte behövde kämpa för han så sluta jag kämpa för min skull. Jag fick helt enkelt ett nervsammanbrott, och har en minneslucka på några dagar.
Men jag fick hjälp med att hantera det som har hänt nu under våren.

Nu kan jag kolla filmer o bilder på Ozzy och bara minnas alla lyckliga stunder. Visst gråter jag ibland, men det hela är en process. Jag har nu fått hem hans aska, väntar på en varm solig dag, och sen ska han få sin sista vila, längs med muren här hemma...
Dom kvällerna som kroppen skriker av saknad efter han, ser jag han samma löfta som jag gav han varje kväll innan vi somna och även när han somna in för alltid. Dom orden ger mig kraft att fortsätta...

Han finns även nu mer på min rygg iform av vingar runt ett kors. Satt nämligen vid datan och leta efter kors som jag hade tänkt ha på foten. Men sen kom husse hem och det vart en jäkla fart på Ozzy, och i farten föll bärbaradatan i golvet, Ozzy trav över den och tryckte på alla möjliga knappar och upp kom bilden som jag nu har på ryggen fast en del ändringar. Han valde bild, så tatueringen är ett sätt för mig att ha han nära även fast han inte finns med mig.

Nu ska jag svammla vidare med en glad nyhet, Har numer en 15 veckors valp hemma av rasen Jackrussel, som lyssnar vid namnet Qajsa. Hon dock ett måndags exemplar eller nått, för hon är 80% svart, förstora öron och förlång svans. Men hon är renrasig, så jag kan tävla med henne, en utställning skulle jag dock inte våga vissa oss på. Hon ska bli en elit lydnads hund, så då spelar utseende ingen roll, men som stolt matte måste jag säga att hon är SÅÅÅ Söt!!!!

Med denna tråd ville jag bara minnas min Ozzy och njuta av min Qajsa...

Qe.jpg


vi.jpg


DSC_4266.jpg
 
Sv: Sorgen och att gå vidare...

Förstår precis hur det känns. Gick igenom samma sak för ett år sen. Han blev bara 5 år tyvärr. De första dagarna var fruktansvärda, grät floder. Idag minns jag bara hur underbart go och snäll han var min älskade Zam. Är hundlös just nu, men inte så länge till. Utan hund kan inte jag iaf överleva.
 
Sv: Sorgen och att gå vidare...

Först och främst; Vilken gudomligt j*vla bra (och cool)bild alltså!!!:eek::love::love:


Sen,jag förstår din sorg...Aldrig kul att mista en familjemedlem..Men din nya lilla valp (som btw är URsöt!!) kommer att ge dig minst lika mkt glädje som Ozzy gav dig, jag håller tummarna för er!:p
 
Sv: Sorgen och att gå vidare...

Jo jag känner att jag är påväg att landa där. när man minns allt fint, och inte bara sörjer...
Hoppas att du en perfekt hund för dig, för hundlös kan man inte vara... :D
 
Sv: Sorgen och att gå vidare...

Tack så mycket, bilden togs nån vecka innan han börja bli sjuk. Så glad idag att jag har den. Väntar på en förstoring som ska upp på väggen..
 
Sv: Sorgen och att gå vidare...

Jag är där du var för ungefär precis 7 veckor sedan....

Jag kan bara säga att du beskriver mina känslor precis.... det känns som jag gått i tusen bitar inuti och att någon slitit ut hjärtat ur kroppen.

Tequila var inte en "familjemedlem", hon var en stor bit av MIG. Jag är inte jag utan henne.... Hur ska man kunna gå vidare då??? :cry:

Kvällarna är värst.

Din Ozzy var mycket vacker....
 
Sv: Sorgen och att gå vidare...

Jag har sett det hela som en process, först ta beslutet, sen verkställa, hämta askan och nu snart det sista sätt han i jord.
Där i mellan så har jag gått mellan tårar och skratt.
Den första perioden är värst innan alla vanor börja klinga av.
Jag hade bokat ett kryssning, med killen och hans dotter ett par dagar efter han hade fått somna. Kan säga att det var skönt att kom iväg och bara minnas, och inte bli påminnd av allt i vardagen.

Jag trodde aldrig att jag skulle överleva, men faktiskt så gör jag det. Han kommer alltid finnas med mig i mitt hjärta o tankar.

Skickar några styrke kramar till dig!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 611
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 148
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Sonen vart förkyld i början på September, efter några dagar så började han ta sig för öronen så vi åkte in,ena örat såg jättebra ut,det...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: Tora
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen inte i form. Hade dragits med en gnagande huvudvärk hela dagen, kände mig seg och olustig, stel i musklerna och ont i...
Svar
0
· Visningar
232
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp