Bukefalos 28 år!

sov ja på den lektionen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: sov ja på den lektionen?

Det är väldigt oförskämd att sitta och prata om någon i en tråd på det viset som du gör. Även om man tycker att någon varit otrevlig så finns det ingen anledning att bete sig illa tillbaka.
 
Sv: sov ja på den lektionen?

Nej det blir som att kasta sten i glashus.

Det är en sak att kommentera och säga till vederbörande vad man tycker, en helt annan att fortsätta diskutera vederbörande på ett oförskämt sätt.
 
Sv: sov ja på den lektionen?

fast jag VET att du inte vill bli ihopblandad med mig, eftersom du har fått en bestämd uppfattning om hur jag är som människa.
jag vet mycket väl vilket tonfall du använder mot mig.

för er som inte minns eller inte vet, så var jag och CillaW aktiva i en tråd om vad-det-nu-var, där CillaW tydligt uttryckte sin åsikt om mig, samt hoppades att ingen skulle blanda ihop oss pga våra snarlika namn.

eftersom CillaW inte är någon människa som jag har kontakt med IRL, eller betyder något för mig, får hon gärna tycka vad hon vill och uttrycka det hon känner.

g-tangent? du menar att jag skriver ja istället för jag? jojo, ja skriver som jag pratar, skriver åxå åxå istället för också och ibland mä istället för med.

ett tips; öppna inte trådar som jag startar och undvik att läs mina inlägg, så slipper du oroa dig över vilken syn på dig omvärlden skulle råka få om vi blandas ihop. (alternativt byt nick...)

pöss! (puss)

Tja, om man skriver illa ("ja" i stället för "jag" mm) och skriver konstiga inlägg om bebisar som får luft genom din navel så tycker jag att jag får lov att kritisera och undra vad man får ut av att skriva det.

Inte visste jag att det skulle utvecklas till en "sparka på CillaW-tråd" igen.
 
Sv: sov ja på den lektionen?

En person, förutom TS, har kritiserat dig som person. Resten har bara vänt sig mot det du skrev. Två personer har sagt ifrån för kritiken mot dig som person. Är det verkligen en "sparka på CillaW-tråd" då?
 
Sv: sov ja på den lektionen?

För att det är en rolig tanke och för att många säkert har tänkt på det viset?
Tror knappast syftet var att folk skulle blanda ihop er två och tänka mindre om dig och dina fina kunskaper..

Tråkigt att du behöver hävda dig och vara nedsättande mot någon annan.

Man får inte vara direkt elak eller otrevlig på ett stötande sätt, att hoppas att inte TS blev jämförd med dig var väl ändå att ta i? Känns igen på dig..TS å andra sidan brukar ha en riktigt vänlig ton, tack och lov..Att dessutom veta att TS har det jobbigt just nu kanske bara gör dig glad? Kolla det vetja..

Det är ju ingen direkt undran om varför hon skriver, mer bara ett elakt yttrande.

Jag uppfattade också ditt inlägg som spydigt och nedlåtande (det om ev förväxling och g-tangenter...) och jag brukar inte läsa in en massa, tycker inte att det krävs en massa smileys etc. Kanske är det inte fel på alla andra utan du kanske bör tänka över hur du formulerar dig?

:rofl: Gud så tråkigt att vara så bitter ;) Håller med dig, kanske bäst hon låter bli att kolla i dina trådar alls. Har också haft en och annan delad åsikt där vill jag minnas och då är man inte vatten värd..



Är det verkligen en "sparka på CillaW-tråd" då?

Tja, jo det tycker jag nog.

CillaW
inte ett dugg bitter
 
Sv: sov ja på den lektionen?

Tja, om man skriver illa ("ja" i stället för "jag" mm) och skriver konstiga inlägg om bebisar som får luft genom din navel så tycker jag att jag får lov att kritisera och undra vad man får ut av att skriva det.

Inte visste jag att det skulle utvecklas till en "sparka på CillaW-tråd" igen.

Allvarligt talat ge dig! För det första får man stå ut med att vissa skriver talspråk eller inkorrekt svenska på ett internetforum av den här typen, enda gången det är på plats att påpeka detta är när det är riktigt svårt att förstå det som skrivs eller när personen verkar ha missat helt hur ordet stavas (t ex förskyld är ett vanligt ord) vilket ju inte var fallet här. Om dessutom samtliga andra som skriver i tråden uppfattar ditt nyfikna och förundrade inlägg som otrevligt kanske man ska tänka på hur man uttrycker sig om man vill ha fram sitt budskap. OBS! detta är inte ett sparka på någon-inlägg!

TS: Min första tanke när jag läste trådstarten var "vadå är det inte så då?" :rofl:
 
Sv: sov ja på den lektionen?

Mitt inlägg hade jag skrivit oavsett vem som skrev det som du skrev till Cilla. Jag tycker att det var ett inlägg som luktade elak/spydig lång väg.

Du uppfattades som spydig i dina inlägg mot Cilla ja, men att sedan driva frågan vidare i att du skulle vara bitter och glad över att TS mår dåligt är yttranden som jag inte ställer mig bakom. Jag kommenterade ditt sätt att skriva till just Cilla och ingenting annat.
 
Sv: sov ja på den lektionen?

Och nu kommer jag kanske göra mig känd som bukes dummaste..

Jag har också alltid trott att man satt ihop navelsträng till navelsträng, och
om navelsträngen går till livmodern, hur kommer det sig att barnet kommer ut
med en navelsträng som man måste klippa av? :confused: :o
 
Sv: sov ja på den lektionen?

:rofl::bow:

Celija: Navelsträngen sitter inte fast i livmodern utan i moderkakan som är fäst i väggen på livmodern. Efter att barnet krystats ut krystas även moderkakan ut då den har gjort sitt ;) Nästa barn får en ny moderkaka :D
 
Sv: sov ja på den lektionen?

Och nu kommer jag kanske göra mig känd som bukes dummaste..

Jag har också alltid trott att man satt ihop navelsträng till navelsträng, och
om navelsträngen går till livmodern, hur kommer det sig att barnet kommer ut
med en navelsträng som man måste klippa av? :confused: :o

hahaha! Förlåt, men vad sött inlägg :rofl:
 
Sv: sov ja på den lektionen?

Och nu kommer jag kanske göra mig känd som bukes dummaste..

Jag har också alltid trott att man satt ihop navelsträng till navelsträng, och
om navelsträngen går till livmodern, hur kommer det sig att barnet kommer ut
med en navelsträng som man måste klippa av? :confused: :o

söt väl!
jo, du kommer nog göra dig känd som bukes dummaste.... :love:
 
Sv: sov ja på den lektionen?

Vilka spännande filmer! Tänk att fostret har en mänsklig (nåja humanoid åtminstone) form redan innan den är stor som en tumme!
 
Sv: sov ja på den lektionen?

Jag håller fortfarande inte med dig. I det du har citerat kritiserar de flesta, utom två person då, det du skrev, inte dig som person. Att någon tycker att det du skrev var nedlåtande eller spydigt måste man liksom kunna ta om man skriver på ett diskussionsforum. Jag har fått betydligt otrevligare inlägg adresserade till mig här men har aldrig sett det som att trådarna för den sakens skull blivit "sparka på niphredil"-trådar.
 
Sv: sov ja på den lektionen?

Jag håller fortfarande inte med dig. I det du har citerat kritiserar de flesta, utom två person då, det du skrev, inte dig som person. Att någon tycker att det du skrev var nedlåtande eller spydigt måste man liksom kunna ta om man skriver på ett diskussionsforum. Jag har fått betydligt otrevligare inlägg adresserade till mig här men har aldrig sett det som att trådarna för den sakens skull blivit "sparka på niphredil"-trådar.

"Att veta att TS har det jobbigt kanske bara gör dig glad" anser jag inte vara kritik mot mitt inlägg. Till exempel.

Skit samma. Jag tycker fortfarande det var en löjligt skriven trådstart, därtill med ett omoget språk. Helt och enbart riktat mot själva texten, naturligtvis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp