Bukefalos 28 år!

Vad betyder ens att det går eller inte går? Smaken på de båda är inte identisk, men tex svartpeppar av olika märken smakar inte heller identiskt.

Jag hade lugnt tagit den kinesiska sojan, men i något mindre mängd, om det av någon anledning var viktigt att slippa köpa även japanskp.
 
Det är olika saker så det kommer kanske inte smaka exakt så som det är tänkt men det är klart det går. Jag hade tagit hälften så mycket kinesiskt soja som receptet säger japansk, den är mycket saltare och har en kraftigare smak.
 
Jag gjorde receptet för två dagar sedan. Det blev med kinesisk soya eftersom jag inte handlat japansk soya.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har libbsticka i trädgården som dessutom frösår sig generöst. Men jag har ingen aning om hur man använder libbsticka. Det har aldrig...
Svar
18
· Visningar
602
Mat Nubråkar det vara så att jag fixk en göassmaskin igår 😇. Har bara hunnit testa en snabb vaniljglass men tyckte det blev jättebra. Jag...
Svar
14
· Visningar
334
Senast: Skjøldur
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
487
Senast: skogaliten
·
Mat Min bror är gift med en japansk kvinna. Hans favoritwhisky är, (urk) Jack Daniels som jag snobbigt nog inte ens klassar som whisky😁 Nu...
Svar
11
· Visningar
606
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp