Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om det finns något som helst spännande, med den här skogsfastigheten, men ortsnamnet: Deppis!
https://www.hemnet.se/bostad/gard-arvidsjaurs-kommun-skogsfastighet-i-deppis-14868156

Det låter liksom så nedslående, går det att sälja trots namnet?

Alltså... det är Norrlands inland vi pratar om. Namnet är ganska rättvisande ;):D

Men ja, den blir såld. Det är ju bara skog, ingen bostad.

Edit: Innan någon anklagar mig för Norrlands-bashing så vill jag tillägga att jag spenderar mycket tid i Norrlands inland och älskar det :love: Men ja, det är lite speciellt på gott och ont... :p
 
Jag blir bara lite fundersam när det står stora renoveringsbehov utan att det egentligen står vad som behövs renoveras. Ytskiktet verkar vara helt okej i rummen, däremot ser utsidan ut att behöva en upprustning, problemet kanske ligger i att det är Q-märkt. Om det är så att taket behövs läggas om och man måste få tag på gammalt tegel så kan det bli kostsamt.
 
Jag blir bara lite fundersam när det står stora renoveringsbehov utan att det egentligen står vad som behövs renoveras. Ytskiktet verkar vara helt okej i rummen, däremot ser utsidan ut att behöva en upprustning, problemet kanske ligger i att det är Q-märkt. Om det är så att taket behövs läggas om och man måste få tag på gammalt tegel så kan det bli kostsamt.
Jepp. Något är det. Men en villa i dom trakterna kan kosta 2 miljoner så det finns ju en bra marginal.
 

Om vi inte visste det tidigare så vet vi att det finns Rusta i Skellefteå ;):D Absolut inget fel på tapeter därifrån (har det själv) men kombon var egendomlig (läs: vidrig).

Särbon jobbar i trakterna där och är faktiskt i skrivande stund på väg till Skellefteå för att handla innan han börjar jobba (standardsvängen: Biltema, Jula osv...).
 
Kollade dokumenten och det står att avloppet måste åtgärdas av köparen, plus att endast entréplan varit uppvärmt... Det ser ju ut att vara gamla elledningar också, så nog finns det saker som måste fixas. ;)
Alla gamla avlopp i kommunen måste fixas. Kostar ca 100 000:-. I annonsen står det också att man måste räkna med att få med en del lösöre. Säkert de ofotograferade uthusen som innehåller massa skräp. Men det är ändå superbilligt - om man så måste dra om varenda elledning. Taket är ju en rejäl utgift. Men det ser man ju. Frågan är vad som är osynligt.
 
Åh, kära nån....3d-blommorna i hallarna i hus nr 1 skrämde mig lite.... :crazy: Och de röda tapeterna - man ser ju alla möjliga konstiga mönster i dem som man inte vill se....... :crazy:


Men visst är det rätt fascinerande att det som man kan tycka är så fult/udda/märkligt nuförtiden, var kanonfint och högsta mode en gång i tiden :p ?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 353
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 264
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 997
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 543
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp