Bukefalos 28 år!

Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gillade jag. :) Störs bara litet av presentationen av fastigheten; bilderna är ju genomgående snygga stämningsbilder snarare än något som faktiskt går att bedöma byggnadens skick och status utifrån.
Håller med om bilderna!
Jag gillade det kanske inte lika nycket/på samma sätt som du.
Min tanke var, ja det är ju fint men i ett sådant hus skulle jag aldrig vilja bo 😇.
 
För er som sett Husdrömmar avsnittet om Margaretavägen så finns ett nytt objekt ute. Jag vill inte ens ta nuvarande bud i min mun, men.. hur fint? :love:

https://www.hemnet.se/bostad/radhus-5rum-gamla-enskede-stockholms-kommun-margaretavagen-47-18475575

Jag var ute och promenerade i Gamla Enskede igår. Nyp mig vad vacker det är. Nu sitter det påskfjädrar i alla buskar och hänger små pärlplattor som dekoration i träden. Om jag hade alla pengar i världen och kunde bo precis hur och var jag ville så hade jag köpt mig en villa där.
 
Senast ändrad:
För er som sett Husdrömmar avsnittet om Margaretavägen så finns ett nytt objekt ute. Jag vill inte ens ta nuvarande bud i min mun, men.. hur fint? :love:

https://www.hemnet.se/bostad/radhus-5rum-gamla-enskede-stockholms-kommun-margaretavagen-47-18475575

Jag var ute och promenerade i Gamla Enskede igår. Nyp mig vad vacker det är. Nu sitter det påskfjädrar i alla buskar och hänger små pärlplattor som dekoration i träden. Om jag hade alla pengar i världen och kunde bo precis hur och var jag ville så hade jag köpt mig en villa där.
12 mille, snart ränta på 5% och ändå galen granne som dunkar huvudet varje natt i gemensamma väggen. (Nu skrev du iofs köpa villa och inte köpa det som länkades.)

Men om man har mer än alla pengar i världen kanske man har råd att köpa hela fastigheten och då behöver man heller inte brottas med ett stigande ränteläge.
 
12 mille, snart ränta på 5% och ändå galen granne som dunkar huvudet varje natt i gemensamma väggen. (Nu skrev du iofs köpa villa och inte köpa det som länkades.)

Men om man har mer än alla pengar i världen kanske man har råd att köpa hela fastigheten och då behöver man heller inte brottas med ett stigande ränteläge.

Nuvarande bud ligger på 14. Hade jag råd att köpa för 14 hade jag köpt något större, någon annanstans. Men vore jag rik vore en villa i sagda område drömmen ☺️
 
För er som sett Husdrömmar avsnittet om Margaretavägen så finns ett nytt objekt ute. Jag vill inte ens ta nuvarande bud i min mun, men.. hur fint? :love:

https://www.hemnet.se/bostad/radhus-5rum-gamla-enskede-stockholms-kommun-margaretavagen-47-18475575

Jag var ute och promenerade i Gamla Enskede igår. Nyp mig vad vacker det är. Nu sitter det påskfjädrar i alla buskar och hänger små pärlplattor som dekoration i träden. Om jag hade alla pengar i världen och kunde bo precis hur och var jag ville så hade jag köpt mig en villa där.
Jisses, helt i min smak! :o (förutom att det var lite för mycket grått, lite mer färg hade gjort sig, annars absolut!)
 
Usch, jag tyckte det såg gräsligt ut! :o Men det kan bero på bilderna faktiskt.
Jag kan erkänna att det är inte min smak heller. Jag är klar med gamla hus och föredrar nytt, helt, rent, rakt och arbetsbefriat. Jag får mest ångest över allt arbete när jag ser sånthär. Men jag kan känna vördnad över huset och dess historia.
 
Jag kan erkänna att det är inte min smak heller. Jag är klar med gamla hus och föredrar nytt, helt, rent, rakt och arbetsbefriat. Jag får mest ångest över allt arbete när jag ser sånthär. Men jag kan känna vördnad över huset och dess historia.
Intressant! Jag är inte sugen alls på att köpa ett renoveringsobjekt a'la 1800-tal, men jag tycker dom husen är enormt vackra. Vore jag yngre och piggare med en stor plånbok så kanske, men nu - nej.
Däremot så är jag en sucker av funkis, men samma där. Är det för mycket renoveringsbehov så nej, ingenting för mig som köpare - däremot som drömmare ;)

Så det jag ville säga med detta inlägg är att de hus jag lägger in i tråden är inte synonymt med att jag vill köpa dom, utan det är oftast av andra anledningar, t.ex vackert, läckert, fult, läget osv...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
64 897
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 262
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 840
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 221
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp