Bukefalos 28 år!

Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
OM inte OM fanns, så låg detta hus med läget inte just i Bergsjö och inte fanns det någon järnväg heller...

https://bostad.skandiamaklarna.se/t.../bilder?utm_source=hemnet&utm_medium=referral
Ja, där ser jag också potential. Om det inte var för järnvägen då. :) Vet inte om jag blir upplyft eller avtänd av den anarkistiska inredningslinjen med skamlös mix av stilar och epoker... men det är iaf personligt inrett.
Denna skulle jag nog inte vilja ha alls faktiskt. Och snordyr.
"Hässle gård" https://widerlov.se/stockholm/tillsalu/CMLANTBRUK4V6R6EK48BC0QD9N?showimages=true
Alltså... jag skulle inte vilja vara den människa som jag föreställer mig att man är om man köper, eller kanske framför allt skapar, den fastigheten. Men samtidigt gillar jag mycket av den. Köket, om än opraktiskt disponerat. Poolrummet, trots de kitschiga pelarna (som säkert är av MDF). Festrummet med scenhörna. Badrummet, om än också opraktiskt. Men biblioteket (eller arbetsrummet?), som är en funktion som jag normalt tycker mycket om, känns nedslående imho - inte i sin design men genom att allt i bokhyllorna ser ut som rent skådebröd. Det känns kränkande på något sätt, mot själva poängen med ett bibliotek.

Exteriören tycker jag inte heller riktigt stämmer med interiören. Inne ger det Tjolöholm-vibbar (genom sitt överdåd och önskan om representabel flärd) men utvändigt känns det... STF-vandrarhem. :D Sen var det förstås en jäkla prislapp.
 
https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/vastra-gotaland/goteborg/hisings-karra/von-seths-gata-21/#bilder
Perfekt läge, fotbollsträningar i princip i trädgården och ridskola åt andra hållet 😁
Stället i sig tycker jag är häftigt och har potential, och (utgångs)priset känns väldigt rimligt i sammanhanget imho. Men läget... jag vet inte, det var nog bättre för hundra år sedan, utan Norrleden bakom ryggen och hela Kärra precis framför näsan... :crazy:
 
Jösses, hade ingen aning om att det låg där, har ju ridit förbi hur många gånger som helst, i flera år under alla årstider. Väldigt väldigt undangömt 🤨
Visst blev man förvånad! Jag har reflekterat över att där ligger nån byggnad, men aldrig att jag skulle ha fattat att det är en herrgård :laugh:
 
Men så cool! Hade absolut kunnat tänka mig att bo så till och med! Det var min första tanke! Mina andra var... Tänk om man har en drös ungar och så ska man i väg och så springer ungarna i väg och vill inte följa med... snacka om att man får motion när man springer efter 5 åringar i den byggnaden :D

Jag kanske ska bygga mig ett hus och skaffa mig några barn till på äldre dar? :angel: Känner mig plötsligt så kreativ liksom!
 
Ja, där ser jag också potential. Om det inte var för järnvägen då. :) Vet inte om jag blir upplyft eller avtänd av den anarkistiska inredningslinjen med skamlös mix av stilar och epoker... men det är iaf personligt inrett.

Alltså... jag skulle inte vilja vara den människa som jag föreställer mig att man är om man köper, eller kanske framför allt skapar, den fastigheten. Men samtidigt gillar jag mycket av den. Köket, om än opraktiskt disponerat. Poolrummet, trots de kitschiga pelarna (som säkert är av MDF). Festrummet med scenhörna. Badrummet, om än också opraktiskt. Men biblioteket (eller arbetsrummet?), som är en funktion som jag normalt tycker mycket om, känns nedslående imho - inte i sin design men genom att allt i bokhyllorna ser ut som rent skådebröd. Det känns kränkande på något sätt, mot själva poängen med ett bibliotek.

Exteriören tycker jag inte heller riktigt stämmer med interiören. Inne ger det Tjolöholm-vibbar (genom sitt överdåd och önskan om representabel flärd) men utvändigt känns det... STF-vandrarhem. :D Sen var det förstås en jäkla prislapp.
Jag har svårt för schackrutorna på köksmattan och det gröna på spisen 🙈.
Och matrummet, det får jag rysningar av att titta på. Vilka hemska tapeter!
Badkaret är inte min stil, men det går ju att byta. Men badrumsgolvet. Men kanske hade det funkat med lite mörkare färg.
Inomhuspool däremot kunde ju vara trevligt 😁.
Sovrummet ser okej ut 😊.

Kräsen? Vem? Jag?
 
https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/vastra-gotaland/goteborg/hisings-karra/von-seths-gata-21/#bilder
Perfekt läge, fotbollsträningar i princip i trädgården och ridskola åt andra hållet 😁
Hu, det var inte mycket som tilltalade mig med den. Det var väl nära till häst då. Men på en sådan fastighet vill man väl inte ha just en ridskola så nära. En privatanläggning hade jag nog tyckt mer om, ifall det gick att ha hästen där 😇.
Annars var väl typ verandorna och möjligen badrummet det jag tyckte var okej.
 

Bifogade filer

  • 20220210_130804.jpeg
    20220210_130804.jpeg
    27 KB · Visningar: 43
Är det bara jag som ser en framtida B&B där ? Stallet görs om till antingen en eller två lägenheter och extrahuset en lgh...

Men de som bor måste verkligen gett upp... När man inte ens bara satt upp en bräda och lister i köket. Så lite hade gjort så mkt...

B&B 😭
Så hemskt med löst folk som dräller runt hemma 😑
Sambon såg plats för mc och jag såg plats för Black nose 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
64 894
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 261
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 834
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 221
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp