Spännande och intressanta hus till salu, del 2

https://www.hemnet.se/bostad/villa-85m2-ostra-goinge-kommun-hylta-1244-19812455

Det här gillade jag! Men, jag har tre funderingar;

1. Känns det inte som lite fel dag att knäppa korten? Mulet och dystert. Eller ser det alltid ut så? Hugga ner lite träd kanske?
2. Vad är det för underlig lösning där uppe för kaminen/murstocken eller vad det heter?
3. Allt trä. Jösses. Too much.

Annars gulligt, fast lite sliten känsla tycker jag.
Ang bilderna så tror jag inte att vädret är det problematiska, alls. Bilderna är förvisso mörka, men en duktig fotograf med rätt utrustning hade lätt kunnat få bra bilder där också. Nu var det ju sneda väggar och konstiga bilder rent allmänt.

Håller dock med dig om allt trä, och kontrasten som blir när man har riktiga träväggar och sedan laminatgolv som ska se ut som trä... MEN jag tror att huset skulle kunna bli väldigt fint och trevligt med lite färg, bättre belysning och kanske lite andra möbler.
 
Men vad fint! Alltså inte bara vad det är utan vad det kan bli! Det ger än trevlig känsla och idéerna flödar när jag ser det! Mysigt!

(Men så är jag halvdansk, apropå det där med danska köpare? :D )

Ja, det är fint, särskilt utanpå!

Haha :D
Ang bilderna så tror jag inte att vädret är det problematiska, alls. Bilderna är förvisso mörka, men en duktig fotograf med rätt utrustning hade lätt kunnat få bra bilder där också. Nu var det ju sneda väggar och konstiga bilder rent allmänt.

Håller dock med dig om allt trä, och kontrasten som blir när man har riktiga träväggar och sedan laminatgolv som ska se ut som trä... MEN jag tror att huset skulle kunna bli väldigt fint och trevligt med lite färg, bättre belysning och kanske lite andra möbler.

Okej!

Jo, absolut, jag tror också där finns potential!
Hade det varit närmare hade jag gärna gått på visning.
 
Få bilder (KFM) men kolla entrên med glasväggen... Bara en sån arkitektgrej gör en nyfiken på resten av huset
Sen är ju skicket som det är, och nog väldigt mkt renovering

https://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-horby-horby-kommun-oderup-9291-19813755#gallery
Huset i sig är nog bara en del av utmaningen. Ta en google street view, visserligen från 2011, för en hint om resten... 🙈
(På nyare satellitbilder ser det iofs ganska uppröjt ut, men man får ju en aning om hur byggnadernas insida kan se ut.)
 
Ang bilderna så tror jag inte att vädret är det problematiska, alls. Bilderna är förvisso mörka, men en duktig fotograf med rätt utrustning hade lätt kunnat få bra bilder där också. Nu var det ju sneda väggar och konstiga bilder rent allmänt.

Håller dock med dig om allt trä, och kontrasten som blir när man har riktiga träväggar och sedan laminatgolv som ska se ut som trä... MEN jag tror att huset skulle kunna bli väldigt fint och trevligt med lite färg, bättre belysning och kanske lite andra möbler.
Jag är mest bekymrad över att hela trädgården ser ut att vara uppbökad av vildsvin :bag:
 
Håller med!
Var tog all utside-charm vägen när man klev in i lägenheten? Inte en endaste bit charm kvar :down:
"vitt-och släta-väggar-renoveringshysteri" där den passar in som sämst :down:
Hade ett ex vars syster bodde i "de äldsta husen i Höganäs"
bara det att insidan var HYPERmodern och vitt, raka vinklar och gipsväggar överallt
Ingen mening med gammalt hus alls då ju!
 
Inga direkta konstigheter som "så" MEN .... Elementets placering i badrummet :confused: och färgen i taket i densamma ger ju inte myskänsla direkt ;)

https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-immeln-ostra-goinge-kommun-varestorp-2012-19824638#gallery
Sådana där halvrustade hus väcker så många frågor hos mig.
Är det "optimister" som köper hus och sen inser vad det kostar när verkligheten kommer ikapp? Har det hänt någon något?
Jag får lite klump i magen av det hela, det ser så sorgligt ut :(
 
Inga direkta konstigheter som "så" MEN .... Elementets placering i badrummet :confused: och färgen i taket i densamma ger ju inte myskänsla direkt ;)

https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-immeln-ostra-goinge-kommun-varestorp-2012-19824638#gallery
Huset värms numera upp med pelletseldning (har säkert varit ved och/eller olja tidigare) och det händer att det ryker in = sotigt i taket...
Vad gäller elementet ovanför badkaret är det ju skönt att ha värmen bredvid sig när en duschar ;) och jag kan tänka mig att det är en budgetlösning eftersom rören kommer i takhöjd från rummet bredvid som kanske är pannrum?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp