Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Efter första programmet var jag helt matt. Vafan gör de?! Sen växte det på en och nu vill jag åka dit :love:
Det jag undrar över är hur de finansierar det hela?? Förutom lite pengar från TV, som jag antar att de får, och lite inkomst från bröllop och middagsbjudningar? Det kan väl ändå inte räcka till allt de gör och pengar att leva för... :confused: ?
 
Det jag undrar över är hur de finansierar det hela?? Förutom lite pengar från TV, som jag antar att de får, och lite inkomst från bröllop och middagsbjudningar? Det kan väl ändå inte räcka till allt de gör och pengar att leva för... :confused: ?
Han har varit med i flera serier i England, bl a Scrap heat, och är väl fd officer från ingenjörstrupperna + de drar nog in väldigt mycket från youtube och som konsult.
 
Det där är ett hus där man enbart tittar på tomten och om det finns rivningstillstånd. Eftersom el och vatten redan är dragna (antar jag) så är det bästa och billigaste alternativet att jämna det med marken och bygga nytt.
 
https://www.hemnet.se/bostad/villa-85m2-ostra-goinge-kommun-hylta-1244-19812455

Det här gillade jag! Men, jag har tre funderingar;

1. Känns det inte som lite fel dag att knäppa korten? Mulet och dystert. Eller ser det alltid ut så? Hugga ner lite träd kanske?
2. Vad är det för underlig lösning där uppe för kaminen/murstocken eller vad det heter?
3. Allt trä. Jösses. Too much.

Annars gulligt, fast lite sliten känsla tycker jag.
Jag stör mig mer på att det verkar vara gott om vildsvin där. '

1. Vädret råder man inte över utan fotona tas när det passar med tider för alla.
2. Vad är det som är konstigt?
3. Går att ändra, jag hade bytt skåpluckor i köket och dörrarna, målat panelen eller satt skiva.

Mäklaren är dansk, kanske något som tilltalar danska köpare?
 
Jag stör mig mer på att det verkar vara gott om vildsvin där. '

1. Vädret råder man inte över utan fotona tas när det passar med tider för alla.
2. Vad är det som är konstigt?
3. Går att ändra, jag hade bytt skåpluckor i köket och dörrarna, målat panelen eller satt skiva.

Mäklaren är dansk, kanske något som tilltalar danska köpare?

1, Jovisst, men ändå.
2, Den där "kroken" som går ut och upp på övervåningen. Känns perfekt att snubbla över. Jag har aldrig sett den lösningen, men är kanske vanligt.
3, Det gör det :)

Hmm, kanske det.
 
https://www.hemnet.se/bostad/villa-85m2-ostra-goinge-kommun-hylta-1244-19812455

Det här gillade jag! Men, jag har tre funderingar;

1. Känns det inte som lite fel dag att knäppa korten? Mulet och dystert. Eller ser det alltid ut så? Hugga ner lite träd kanske?
2. Vad är det för underlig lösning där uppe för kaminen/murstocken eller vad det heter?
3. Allt trä. Jösses. Too much.

Annars gulligt, fast lite sliten känsla tycker jag.
Men vad fint! Alltså inte bara vad det är utan vad det kan bli! Det ger än trevlig känsla och idéerna flödar när jag ser det! Mysigt!

(Men så är jag halvdansk, apropå det där med danska köpare? :D )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp