Spärrade trådar - vad är det bra för??!

B

**BORTTAGEN**

de här människorna som spärrar nya trådar! va faan är det bra för???!! om någon startar en ny diskussion så vill den antagligen få något sagt eller något besvarat! det är jävla onödigt att spärra diskussionen då! stör det om det kommer många inlägg eller? är det inte det forumet är till för? SLOPA DETTA, TACK! för jag slutar snart använda det här forumet om det inte blir någon förbättring!

Tack för ordet.
 
Har du något exempel?

Om en moderator stänger en ny tråd om något olämpligt tycker jag att det är helt okej.

Det retar mig mer när en tråd på sidan 28 tas bort, där många människor effektivt har debaterat mot något oönskat. Det är lite att slänga deras ansträngning i papperskorgen.
 
Trådar blir låsta därför att de antingen ligger under fel forum, är annons/efterlysning eller har spårat ur helt till rena personangrepp.
Vill man undvika att få sin tråd låst så lägger man den under rätt forum och så vidare.

Ingen tråd låses därför att den är ny eller får många inlägg.
 
jo, men jag har sett flera exempel där trådar spärrats p.g.a det finns andra trådar med "nästan" samma ämne. detta tycker jag är väldigt oschyst mot den som startat tråden. det stör väl inte om det finns flera trådar??
 
Det kan störa något enormt. Innan det fanns moderatorer kunde en hel sida upptas av trådar som handlade om precis samma sak. Det är inte trevligt för någon.
Reglerna för Bukefalos säger att ny tråd inte ska skapas om det redan finns en tråd om ämnet. Det är schysstare mot alla och man slipper då hoppa mellan olika trådar för att delta i samma diskussion. Bättre att allt blir sagt i en tråd.
 
Jag har på sista tiden t.ex. låst trådar på hästutrustning då man frågat om saker som finns förklarede i den nålade tråden om lädervård.

Det finns ingen anledning att starta en ny tråd om ett ämne som redan diskuteras för fullt. Du får inte fler svar änn de som redan är skrivna på den andra tråden ändå. Folk orkar inte tjata samma sak om och om igen. Svaren blir färre och sämre och tråden tar bara upp plats.
 
Om man tittar på listan av inlägg du skrivit så finns det en låst tråd där. Med rubriken fd travare. Detta är ett otroligt uttjatat ämne och det finns massor av aktuella trådar om detta så att den låstes var inte konstigt. I tråden har du fått en del svar innan den låstes. Alla skriver samma sak - Inte en tråd till om detta!
 
Det var inte nästa samma ämne det var SAMMA ämne, och det var jag som meddelade moderatorn om detta, det samma ämne behöver inte flera likadana trådar.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
206
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 880
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp