IngelaH
Trådstartare
Somlíga dagar, när jag kliver av min häst med ett extra stort leende
... Ja, som idag då
. En dag, då framdelsvändningar, skolorna, ja i alla fall några... (kryper till korset) och galopparbetet "sitter som en smäck". Det skulle varit kul att ha galopprusningarna på raka spår, enhändigt på hängande tygel, med ridspöet i högsta hugg som en värja och Timas champinjonöreon på topp, på film... eller ja, i alla fall på fot. För det kan jag säga, mig galopperande på hängande tygel
DET fanns inte i min vokabulär för fyra år sedan med halvvild vit dam...
Såna här somliga dagar, då sitter jag på min kammare och klurar
. Jag klurar på att använda mig av mig själv och min dam på min arbetsplats, som är ett "turistcenter", sommarcafé och "Naturens Teater", med information om djur och natur i Kilsbergens vackra vildmark. Jag funderar på om jag för att locka ut ett lite yngre klientel än damer och herrar i ålder 68 år och uppåt... med barnfamiljer och liknande. Detta i och med att jag i grunden är fritidspedagog och hästar är ju ändå ett kapitel som kan locka lite...
Och då, när jag sitter och klurar. VAD kan man ha på sig... I högerhanden har jag redan klurat ut, att ett spö ser lite konstigt ut i barnaögon... möjligen ett trollspö á la älva. MEN något jag funderat på är också ett litet paraply. Ja, jag skriver ETT LITET, för jag tror att en viss dam, skulle bli "snabelblåsande drake", så det får bli leksaksavdelningen nästa. Bli inte förvånade om jag testat i slutet av veckan...
Ooops
, CillaW, säg att du blundade och inte har telefonnummer till min neurokirurg...
I övrigt, så är jag självklart sugen på något klänningsaktigt, med massor av tyg... Ja, DÄR kom problemet... massor av tyg, för att det ska "välla ut" över sadeln och rumpan på hästen. Vad ska man ha för tyg, som inte kostar hela min pension?
Jag har försökt hitta roliga och inspirerande bilder på kvinnor till häst på 1700-talet... men det är inte det lättaste och de duktiga textiliesömmerskor som gjort egna dräkter, gör oftast rena riddräkter... och det känns lite stramt inför familjer och barn... Men det kanske bara är jag, som fritidspedagog, som ser allt i prinsessor och rosenrött...
Finns det fler, som sitter och klurar på sånt här i sin kammare på lediga stunder?
Med vänliga hälsningar
IngelaH

Såna här somliga dagar, då sitter jag på min kammare och klurar
Och då, när jag sitter och klurar. VAD kan man ha på sig... I högerhanden har jag redan klurat ut, att ett spö ser lite konstigt ut i barnaögon... möjligen ett trollspö á la älva. MEN något jag funderat på är också ett litet paraply. Ja, jag skriver ETT LITET, för jag tror att en viss dam, skulle bli "snabelblåsande drake", så det får bli leksaksavdelningen nästa. Bli inte förvånade om jag testat i slutet av veckan...
I övrigt, så är jag självklart sugen på något klänningsaktigt, med massor av tyg... Ja, DÄR kom problemet... massor av tyg, för att det ska "välla ut" över sadeln och rumpan på hästen. Vad ska man ha för tyg, som inte kostar hela min pension?
Jag har försökt hitta roliga och inspirerande bilder på kvinnor till häst på 1700-talet... men det är inte det lättaste och de duktiga textiliesömmerskor som gjort egna dräkter, gör oftast rena riddräkter... och det känns lite stramt inför familjer och barn... Men det kanske bara är jag, som fritidspedagog, som ser allt i prinsessor och rosenrött...
Finns det fler, som sitter och klurar på sånt här i sin kammare på lediga stunder?
Med vänliga hälsningar
IngelaH
- Moderator
- Privatperson
- Troll
- Svanprinsessa