Spanska sadlar till häst med dålig manke

sanio

Trådstartare
Jag har tittat på spanska sadlar och vill köpa en bra billigare till att börja med. Min häst är en grov ponny med nästan ingen manke. Någon som har något förslag som ni tror skulle funka? Jag vill ha lite erfarenhet av er som har spanska sadlar. Vilka är bra, bekväma? Bra märken? Ni får gärna pma mej sidor med spanska sadlar...

Tack på förhand. Mvh Veronica :)

Sv: Spanska sadlar till häst med dålig manke

Jag har själv en Star Trekk Espaniola Deluxe till min breda haflinger som saknar manke. Han är klotrund så att hitta sadlar som inte glider är inte det lättaste men ST-sadeln ligger faktiskt still även vid de fåtal gångerna jag sitter upp från marken. :)
Sen är den bekväm att rida i också, bara ett litet plus. :D

Har en Star Trekk Espaniola på min haflinger-korsning. Bred som en ladugårdsvägg över ryggen. De två gånger jag ridit henne med den sadeln har den legat helt perfekt! Har storlek 4 på framvalvet.

Tack, ska kolla på den. Någon som har Chezz flexibel läderbom? Hur är den? De som säljer den säger att den ska funka på min häst med dålig manke och grov.

Såg att den sadeln ni har är bommfri. Jag har en bom fri, men behöver någon med mer stabilitet. Så en med bom känns mer aktuell just nu :O) Men tack ändå.

Nä en Star Trekk Espaniola har en flexibelläderbom precis som Chezz. Vad jag hört har de som köpt Chezz sadlar varit mycket nöjda med dom

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 902
Senast: Murray
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 299
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
1 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka