Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Undar om någon kan tipsa mig om vad de där flugviftande tofsarna som man kan se på bilder på en del spansk / iberisk utrustning heter? Det är de där som dinglar när man rider fram på bröstet och den varianten som man sätter på grimma/träns?
Vet inte vad de heter pa svenska men har i Spanien sa heter pannbandsdelen 'mosquero' eller 'mosquero vaquero' beroende pa variant. Tofsarna tror jag att du menar 'borlajes'. Du kan ju googla och se om det ar det du syftade pa.
Hittade några bilder men inga från sverige. Finns det svenska uttryck för dessa? Hursom ska se ut som en gardintofs liknande sak som svänger i takt med hästens rytm, fäst i brösta?
Till huvudet, hittade mosquero på bild men de flesta var i läder. Behöver något som dinglar ordentligt, typ de med många minitofsar satta i mönster borde göra susen. Någon som vet om någon internetshop, PM i såfall. Min häst slår och ruskar på huvudet upp och ner och nafsar mot bringan när man rider, dessa flugor...
Ni som gjort sådana här grejor själv lägg Gärna bilder . Har inte faceb. så se till att de syns för alla. De flesta i den spanska tråden här på buke går inte att se längre så nya efterlyses.
Har tänkt på det men hur får man fast den på bröstan? Sen tror jag att det blir för stort och tungt att hänga i tränset fanns inte så mycket att välja på i den lokala tygaffären
Jag köpte ett sånt i Falsterbo. Ett löst pannband med långa "trådar" i läder i mitten som svänger fram och tillbaka när man rider. Fungerar jättebra! Jag PM:ar dig om var du kan få tag på det..
Hästnyheter Två bolag som står bakom omdiskuterade Viegård Stuteri ska betala höga böter, efter flera händelser rörande vanvård av djur. Trots detta...