Spåra barndomsvän?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag tänkte försöka hitta en barndomsvän, hon verkar inte ha facebook :p

Jag vet hennes namn (nu kan hon ju ev vara gift dock), hennes brors och mammas namn. Jag vet vilken adress dom bodde på för 20 år sedan samt vad för företag hennes mamma drev i hemmet då.
Minns inte kompisens exakta ålder, bara att hon var lite yngre än mig.

Går det att söka på vem som bott på en adress för så länge sedan och hur gör man?

Sv: Spåra barndomsvän?

Via mammans företag borde du kunna ta reda på hennes personnummer, därigenom få tag på hennes barns personnummer, och den vägen få adress och ev telefonnummer.

Undrar om skolan har kvar kompisens personnr, om dom nu får ge ut dom 6 första siffrorna?

Undrar om skolan har kvar kompisens personnr, om dom nu får ge ut dom 6 första siffrorna?

Varför skulle de inte få göra det?
Personnummer är inga hemliga uppgifter.

Ring Skatteverket! Om kompisens namn (eller mammans) inte var alltför vanligt så kan de kanske hittas genom en sökning på kombinationen namn och stad/ län.

Senast ändrad:

Jag har letat där men har inte en aning om vilken stad hon bor i och det finns väldigt många med hennes namn (och hennes mammas och brors namn).

Jag hade ringt Skatteverket. Om du vet vilket år hon är född och i vilken stad så kanske de kan hjälpa dig. Alternativt kanske de kan söka på kombinationen av mammans och dotterns namn. Söker man t.ex. på dottern så står det på hennes personbevis vilka som är hennes föräldrar. Jag vet dock inte om Skatteverket har möjlighet att söka på det sättet. Men ring Skatteupplysningen och hör med dem!

Blev inspirerad av denna tråd och letade på birthday.se efter en barndomskamrat som jag inte har haft kontakt med på 25 år! Kunde därefter spåra henne på facebook. Återstår att se om hon vill återta kontakten.

För några år sen fick jag för mig att leta reda på en vän som jag saknat mycket, men som jag tappat kontakten med. Hennes namn var inte så vanligt, det räckte med lite googlande så var jag henne på spåren. Dock fick mitt sökande ett väldigt sorgligt slut, jag fann henne i hennes församlings lista över jordfästa :cry::cry:

Men vad tråkigt :(

TS: ratsit och birthday.se, snoka, snoka och googla. Bildgoogle hjälper ibland om man känner igen folk efter många år.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 812
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
178
· Visningar
22 757
Senast: mamman
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 206
Senast: lizzie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 774
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka