Spåra sadel..?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 141
C

Cronis

..med hjälp av sadelnumret, går det?
Och hur gör man isf?

Tacksam för svar.

Sv: Spåra sadel..?

Vad kan man få reda på?

Så jag måste alltså kontakta Prestige?

Sitsstorlek kan du mäta, bomvidden bör stå instämplad, annars kan du nog få reda på sitsstorlek och den ursprungliga bomvidden (den kan ju vara ändrad, men det står i sadeln). Du kan även få reda på hur lång garanti som är kvar.

För grejjen är den att sadeln såldes som ev viss storlek (på sits och bom) men när jag kollade stod det nått annat.
Jag blev lite förvirrad.

Jag får plats, och den ser stor ut, men är orolig över bommen. Jag vet dock att sadeln är kollad av sadelmakare. Men det skulle va kul, och intressant, som du skriver att veta garantin.

Hur kontaktar man prestige då??

Mitt tips är att kontakta Equalityline som är generalagent för prestige i sverige. De hjälper dig!

//Alice

alice skrev:
Mitt tips är att kontakta Equalityline som är generalagent för prestige i sverige. De hjälper dig!

//Alice

Tack för svaret! :)
Men det står ju inget telefon nummer, eller mejl till dom ju?

Senast ändrad av en moderator:

Inget är väl direkt fel, men det va fel angiven storlek på sadeln, och när jag kollade igår så stod en hel annan.
Jag vill kolla vilken som stämmer.

Jag kom på det, jag ska ringa nu :)
Det är bara säga som det är va, å sen ge dom sadel numret?

Cronis skrev:
Jag kom på det, jag ska ringa nu :)
Det är bara säga som det är va, å sen ge dom sadel numret?
Ja, krångligare än så ska det väl itne vara, eller? ;)

Lycka till!

//Alice

Gud! :)

Dom trodde bommen kunde vara ändrad en gång, från 32, till 34, men dom sa oxå att det gick att ändra om bommen igen, och igen om det skulle behövas.
Och det är livstids garanti på bommen.
Och jag betalade inte ett överpris för sadeln, samt att jag är andra ägare till den! Och den är 9 år gammal.

Jag mailade mina sadelnummer till Frank Baines som är tillverkare, fick svar dagen efter!=)

Diabolical_Kitten skrev:
Men varför ska du ha en Prestige 32 eller 34? Ska du ändra den i bommen då så den blir bredare?

Den är 34 nu.
Men den va 32 när den kom från tillverkaren. Jag trodde den va 32 NU, eftersom det stod det i sadeln. Men det visade sig att den har blitt ändrad en gång.

ev. måste jag göra en bomändring men det är inte säkert. Hurså?

Med din häst kommer du få göra en bomändring, en 32 eller 34 kommer inte räcka . Jag är osäker på om en 37 skulle räcka heller för den delen... Och Prestige är väldigt böjda, och din häst är väldigt rak...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 125
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka