Spartråden

Sv: Spartråden

Det går inte trots att jag tryckt på det tusen ggr nu :(
Får se mig om efter en annan app.

Den går på automatisk uppdatering så jag har nog senaste versionen för jag kan inte göra det manuellt.

Mja, det gick väl sådär.. Köpte lite mer utöver påskgodiset, men inte mycket! Så godkänt blev det!

Smakat av godiset har jag också, och jag måste säga att jag aldrig ätit så färskt godis! Var ju där häromdagen och då var allt lösgodis slut, så allting är ju helt nytt. Mums :d Men ska INTE äta för mycket :angel: det ska ju vara till påskäggen :D

Aha, tradigt att den inte fungerar :(

Nästa vecka ska jag förhoppningsvis titta på ponny. Så eventuellt blir det en lite större utgift om ett tag :)

Det är som bäst när det är färskt!
Så det smälter i munnen.

Tänk inte på det, det går bättre nästa gång :)

KL

Har också laddat ner appen "Mina uppgifter" funkar kanonbra och ger en lätt och bra översikt!

Kl

Här händer det grejer! Imorgon skriver vi på papperna på vår nya bostadsrätt. På söndag kommer nya ponnyn. Nu blir det VERKLIGEN till att hålla i slantarna.

Men vad roligt :)

Själv så fick min man en mindre trevlig överraskning idag när deklarationen kom. Han skulle visst betala tillbaka för första gången någonsin.
Själv så fick jag tillbaka som vanligt. Några tusenlappar jag tänkt ha till min resa men han får ta dom och betala in skatten med, så får jag väl hjälpa honom att betala av det lite kvickt. Blev så glad när jag öppnade mitt brev men den lyckan försvann kvickt efter jag öppnade hans..
Nåväl, det är bara några tusenlappar men man kan ju ha roligare för dom.

Men i alla fall, sparresan tar aldrig slut.

På listan nu står hästen, resan och då skatten.

kl

Ännu en underbar månad för mig... Bilen sönder IGEN! Bye bye sådär 3000 spänn. Och så behövde jag köpa studentlitteratur för 1000 kr. Och så måste jag tanka för 700 kr minst(men fortfarande mycket billigare än kollektivtrafik, och så kommer jag faktiskt dit jag ska) och köpa ett par presenter. Jag lever på CSN...

Det lät inget skoj :(
Hoppas det ska gå bra ändå.
Vad är det för fel på bilen, inget litet som går att fixa själv?

kl

Behövde visst inte bry mig om skatten. Gubben hade lagt lite pengar i madrassen och tar dom till skatten, så får jag behålla mina till resan.
Det innebär att jag "bara" har hästen kvar att spara ihop till och som det ser ut nu är halva ihopsparad nu.

Ska sätta ut ett par aktioner igen, har lite nya märkeskläder som ska säljas och det brukar ge någon krona. Lägger väl dom på hästprylar i så fall.

Men åh :(
Ibland händer allt på en gång :( Har du pengar undansparade?

Övrigt:
Idag är det dags för kontraktskrivning. Har lite ångest över allt som ska betalas. En dubbel hyra, flytthjälp och flyttstäd. Måtte skattepengarna komma vecka 24 som de ska :(

Får ni verkligen en dubbel hyra?

Vi tog över huset den 15 mars och våran första avbetalning är sista april och vi flyttar då=ingen dubbelhyra.

Alltså kommer lånet först betalas en månad efter vi fick huset.

kl

Vi kom på varför mannen fick en skatteskuld. Tjänar man bra så får man helt enkelt betala mer i skatt och han hade inte ändrat hur mycket skatt som ska dras så han får skylla sig själv.

Har handlat det sista som behövdes till djuren idag för resten av månaden samt hämtat ut sonens medicin och han kom äntligen upp i högkostnadsskyddet.
Blev veckohandling för maten med.

Så nu hoppas jag slippa gå i en affär förens tidigast måndag när jag ska till praktiken.

kl

Idag gick det åt lite onödiga pengar till lunch ute. Har dock inte helt förskräckligt dåligt samvete då jag och min ena bror ses så sällan numera

Nästa vecka kommer ytterligare 1000 kr gå till hälsan. Skall undersökas i en maskin som scannar av kroppen och ser nuvarande fel men även de som varit eller är på ingång. Skall bli riktigt intressant!

Åh känner igen det där, förra sommaren hade jag 20 000 i hyror en månad. (4 hyror samma månad). som tur var kunde jag låna pengar av min mamma så jag kunde betala allt.

KL
Mina skattepengar som kommer i december funderar jag på om jag ska spara på kontot eller öronmärka till flytten jag tror jag ska göra i februari.

+ Shetlandskusk

Nej, tyvärr kan jag inte mycket om bilar och den jag känner som ev skulle kunna hjälpa mig bor långt härifrån. Som tur är så har jag lite sparade pengar, men det är ju inte kul att röra dom eftersom jag inte har nån större chans att fylla på sparkontot på länge:( Så där försvann 2,5 månads matbudget.

Nån här som har koll på när man får tillbaka på skatten om man sålt bostadsrätt? Får man dom som vanligt? Jag har aldrig ändrat något på min deklaration innan utan alltid bara godkänt. Om man blir kollad, får man vänta längre på pengarna då?

Åh känner igen det där, förra sommaren hade jag 20 000 i hyror en månad. (4 hyror samma månad). som tur var kunde jag låna pengar av min mamma så jag kunde betala allt.

Oj! Men hur lyckades du med att få fyra hyror samma månad? Dubbla är jag införståd med men fyra? Flyttat helt galet mycket under kort tid?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
688
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: ameo
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 044
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka