Spartråden

Sv: Spartråden

Min man säger att han tror att sålde du den 2012 så får du tillbaka detta året, och dom ska väl komma som vanligt om du inte ändrar något.

Vad som händer om man blir granskad vet jag inte men det borde bli som vanligt där med såvida allt stämmer. Kanske du får skicka in papper för att styrka att allt är korrekt.

Jag hade 2 hyror på lägenheten jag flyttade från (eftersom min arbetsgivare inte kunde dra hyran som de skulle...) sedan 1 hyra+ 1 hyra extra som återfås vid slutbesiktning och avflytt. Lägenheten kostade 5600 i månaden och rummet jag flyttade till 4500/månad.

KL
Jag hoppas att det jag jobbat nu i påsk ska ge lite extra i plånboken nästa lön :)

KL

Jag studerar denna tråd lite mer på avstånd. Är så inspirerande att se alla "snål"inlägg :banana:

Riktigt så långt som att sätta en budget för maten har vi inte kommit än. Just nu siktar vi på att komma i Bröllopsform och därmed ryker ju allt godis och all snabbmat. Bara det borde resultera i en minskad utgift för mat. :D

Fick 9000:- tillbaka på skatten denna månad (jobbar i DK) fast det kom ju en påsk med en massa födelsedagar + att jag lyckades dra sönder sista paret byxor så det har gått en del till sådant tråkigt. :crazy:

Månadssparandet har gått enligt plan denna månaden dock. (Klapp på axeln).
Extraamorterade 2500:- på ena lånet även denn månad så nu har vi bara 9500:- kvar att betala där :bump: När det lånet är betalt så ska vi byta bank så jag gläder mig lite extra åt det.

I övrigt har vi precis beställt köksfönster så där ryker 8300:- och så ska vi beställa nya köket så det lär ju gå en del extra :angel:

KL

Slösat ofantliga mängder pengar de senaste dagarna känns det som. Köpte godis till pappa på taxfreen på kryssningen i onsdags eftersom jag aldrig firade hans födelsedag. Köpte också en outfit inför denna kryssning. Idag köpte jag även ett par solglasögon för 1000:-, men de pengarna ska jag få tillbaka från mormor, det är nämligen en "sponsring" från henne då hon tyckte att det var viktigt att jag hade ett par riktigt bra solglasögon eftersom mina ögon är så känsliga.

I övrigt har jag sparat 2000:- den här månaden, vilket är mer än halva min inkomst :angel:

Karl Lagerfeld, från Specsavers! Hela hans kollektion är fin men dessa talade till mig, haha! Kändes bara så himla rätt när jag provade dom!

kl
Här går sparandet dåligt! MEN, jag har bestämt att jag iaf ska spara lite varje månad på autogiro. Har volvosparkonto och det kom ett brev att man kunde spara via autogiro och om man gjorde det skulle man få en trisslott! Haha. Det var trisslotten som lockade..nämen jag tänkte att om jag tog ett lågt belopp som dras varje månad så sparar jag ju lite i varje fall utan att märka det!
Gud vad jag saknar att ha en lön. Här tas det snarare från sparkontot än stoppas in på det. Och sambon är arbetslös utan a-kassa just nu. Jippie yey! :(

Hur går det för er alla? :)

Här går det rätt bra.

Håller stenhårt i pengarna så jag får undan så mycket som möjligt till hästen och som det ser ut nu lär jag få undan till 2/3 :)
Vilket betyder att jag tar resten från nästa månads pengar och med andra ord inte ett öre från buffertkontot.
Om vi håller oss till planen vill säga. Har bara en vecka kvar tills pengarna kommer.
Imorgon kommer våran matkasse från city gross och veckan efter har jag pausat eftersom vi har så mycket mat i frysen som kan ätas upp den veckan. Måste få tömt frysen innan vi flyttar till månadsskiftet. Känns onödigt att släpa med allt det. Bättre vi äter upp det.
Så 549 kr för matkassen imorgon och runt 200 kr för smör, bröd och lite sånt som måste hem. Sen ska vi inte behöva vara i en butik på i alla fall 5 dagar.
Har köpt en del utemat denna månaden och det är helt onödiga pengar egentligen. Tror det handlar om 700 spänn.

Bara 3 veckor kvar tills hästen kommer :)

Tack!

För mig går det väl ok. I och med att jag pajade ögat fick jag rucka på nolltoleransen, jag har nämligen väldigt svårt att laga mat, äta mat, tugga o.s.v när jag har skadat ögonen. Det fanns därmed inte resurser hemma att klara mig på om man säger så..

Jag har dock upptäckt att mitt Ica har en uttagsautomat så jag kommer börja handla enbart med kontanter :idea; (Det har varit jobbigt tidigare då jag isf behövt gå ned på stan först för att ta ut pengar och sedan åka till min mataffär, som ligger åt helt andra hållet...) Har fortfarande 2000:- kvar på sparkontot och 600:- på mitt egna. 350:- försvinner i veckan på busskort men annars behöver jag inte köpa mer än kattmat typ.. :banana:

KL

Hittills går det bra! Har lagt avsevärt mindre pengar på onödiga ting. Matbudget/dag också mindre. Kommer nog minimeras ytterligare, har jag en förhoppning om! :)

Inte jag heller. Ett ynka klädesplagg har jag köpt och det var ett par ridbyxor för under hundralappen. Tycker jag var värt pengarna :)
Hoppas bara dom är i någorlunda bra skick men det såg ut som det. Ny säljare så ingen vågade väl buda. Behövde bara ett par billiga att ha i stallet. Blir ju ingen ridning än på ett år då hästen bara är 2 år.

Känns ju som att det kanske inte är hela världen för den summan om de inte skulle hålla så länge du önskar? :)
Jag har lagt totalt 99 kr på kläder, mina tights går sönder hela tiden (borde väl inse att jag skall sluta köpa de på HM och prova några andra :p )

Nej, räcker dom till hösten är jag nöjd. Hinner jag prova ut nya tills dess.
Det var dessutom under hundralappen med frakten så håller dom inte mer än ett par månader så är det ingen större förlust.

Måste fråga dig bara för att jag är nyfiken, varför heter du fröken Skåne om du bor i Halland? :D

kl

jag har slösat skitmycket känns det som. Köpte en bänkdiskmaskin för nästan 3000kr, sen var jag iväg till norska fjället i helgen. Sprit i norge är inte billigt, för en kväll gick det nästan 1000kr där. Sen vet jag inte var resten har gått till, men det har gått åt. Vill helst inte gå minus denna månaden, men det kommer jag göra... så köpte jag biljetter till bråvalla festival också.

Måste säga att det kändes helt okej att köpa ett par begagnade byxor. Annars är jag en sån där som håller till på MQ och köper märkesridbyxor/hästsaker/väskor m.m.
Den här spargrejen låter mig se shoppandet på ett annat vis. Man behöver inte ha allt det senaste, och dessutom sparar man pengar på det.

Lite pepp tack!

Det går helt okej men det känns segt på något vis. Väntar mest på att det ska bli ny pengamånad.
Känner mig som värsta maffian här hemma som inte låter någon röra shoppingkontot.
Men dom pengarna ska till hästen, that's it!

Så snålar mer än vad jag trodde var möjligt men det är ju självklart då det kliar i fingrarna..

Stillade shoppingbehovet igår genom att hämta ut lite medicin till sonen. Han är uppe i högkostnadsskyddet så det var gratis :D

Får väl gå på stan nån dag och fönstershoppa. Behöver ju verkligen inga kläder men det går ju att titta, med plånboken lämnad hemma.
Bara det att jag måste slösa 250 kr på läkarbesök på måndag stör mig så in i norden!

Jag har blivit första klassens snåljåp..

Haha, vad kul att just du blivit snål :D

Jag är själv sån som mest går runt och väntar på löning. När räkningarna är betalda och pengarna satts in på sparkontot så vill jag göra det direkt igen :D 14 dagar tills det är dags igen...

Nu när handpenningen och hästen är betald så är mitt nästa sparmål 25.000 innan 1 juli. Har 10.000 nu och får 12.000 tillbaka på skatten, så det borde gå!

Haha, vad kul att just du blivit snål :D

Jag är själv sån som mest går runt och väntar på löning. När räkningarna är betalda och pengarna satts in på sparkontot så vill jag göra det direkt igen :D 14 dagar tills det är dags igen...

Känner igen det där

Synd bara att det ska vara så mycket månad kavr i slutet av pengarna :p

Och jag tyckte det var jobbigt att betala 200 för läkarbesök och sedan 57 kr på antibiotika (som jag inte visste jag behövde) och så vet jag att jag ändå kommer behöva minst 1 till då jag måste få mer hjälp/utredning för mina besvär. Segt är vad det är!

Nästa månad funderar jag dessutom på att 1 gå till kiropraktorn och 2 gå till frisören= många tusenlappar som försvinner :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
686
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 418
Senast: ameo
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 017
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka