Bukefalos 28 år!

Spårvidd till shettis?

Ah okej. Ska googla lite på vad det är för en. Jag väger knappt 80 kg så då bör det inte vara några problem för min att dra runt på mig antar jag. Men om man lägger på 70 kg för Drive Outs träningsvagn så blir det ju 150 kg.
Väger en stadig maxad minishettis ungefär där någonstans? Har läst att de när de är otränade kan dra sin vikt och när de är i god kondition kan dra det dubbla. Sen kan man ju faktiskt gå av om det blir för brant upp- eller nerför

Jag uppskattar att Memento (på bilderna) ligger ungefär där, men han är fortfarande lite nätt. Så det känns inte helt omöjligt att din också skulle ligga där.

Hittade den här på Kutzmanns sida, 11 000 kr enl svenska sidan. Är Kutzmann bättre kvalitet än DO egna produkter?

http://en.carriages.pl/produkt.php?id=194&nazwa=tr05
Jag vet inte om Kutzmann är bättre än DO, tror (utan att ha klämt på någon av dom) att det är rätt likvärdigt.
Däremot tror jag inte att jag skulle vara nöjd med sittställningen på den vagnen. Jag sitter alltid med fötterna fram mot den lutande delen av vagnen, då jag blir stadigare (främst i bålen) när jag sitter så. Jag använder alltså i princip aldrig själva "golvet".

45074_10203116300776456_788391166_n.jpg

Så sitter jag. Jag har hellre fötterna mot lutningen på golvet än ryggen mot ryggstödet, har jag märkt.
 
Ja jag tyckte den såg trevlig ut. Sätet är ju lika brett som hjulen nästan så gott om plats om man vill ha någon med sig nån gång när lillhästen blir starkare. Tyckte också att det verkade bra att man kunde vinkla om skaklarna. Sen är det kanske inte fel med stänkskärmar. 5 kg mindre ska den väga trots att den är bromsad. Sen var det ju det där med att det inte var så bra effekt med broms på tvåhjulig vagn. Undrar om man kan beställa utan bromsar.
Jag tänker att den kanske ser mer proportionerlig ut till en liten häst.

Vad är förresten skullnaden på lufthjul och utan luft?

Lufthjul har bättre bärighet på mjuk mark, järnhjul skär lättare ner i underlaget och blir tungt. Däck är dessutom bättre om man vill köra på vinterunderlag.
 

Liknande trådar

Körning När skattepengarna kommer ska det införskaffas en ny rockard till min lilla shettisfröken. Frågan är vilken jag ska köpa? Tidigare...
Svar
4
· Visningar
2 358
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp