Bukefalos 28 år!

Spatt - Vad ä dina erfarenheter?

Sv: Spatt - Vad ä dina erfarenheter?

*kl*

Ni med spatt-hästar; har ni någon gång tänkt på att de gärna ställer ned tån först när de t ex har gått en bit och ska stanna ( särskilt om man är på väg ut och hästen är ouppvärmd)?
 
Sv: Spatt - Vad ä dina erfarenheter?

haft en ponny med spatt, den va halt hela tiden. hade i mellersta glidleden båda bak.
 
Sv: Spatt - Vad ä dina erfarenheter?

*kl*

Ni med spatt-hästar; har ni någon gång tänkt på att de gärna ställer ned tån först när de t ex har gått en bit och ska stanna ( särskilt om man är på väg ut och hästen är ouppvärmd)?

Hummm nä det har jag inte tänkt på.. ska kolla det i eftermiddag!
 
Sv: Spatt - Vad ä dina erfarenheter?

Du har redan fått bra information ang spatt.
Vill bara säga att min D-ponny som nu är 20 år har haft spatt som vi upptäckte då han var ca 10 år. Han har haft sina perioder med lte hälta då och då. Men har nu de senaste 3 åren knappt visat mycket mer än en viss stelhet i början av ridningen som brukar försvinna efter ganska mycket uppvärmning. Han har tävlat t o m L:B hoppning i år.
 
Sv: Spatt - Vad ä dina erfarenheter?

Han har tävlat t o m L:B hoppning i år.

Åh vad roligt att höra. Det ger mig hopp om att det kanske kan fungera lite iallafall. :)

Det svåra är även att det är sagt att efter tjejen har växt ur hästen så skulle han få vara kvar tills det att han blev gammal nog att vara tvungen att lämna oss.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp