Speaker-förfrågan

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 438
C

Cronis

Jag har idag fått en förfrågan om att vara speaker på en stor tävling.
Jag som speakat mycket tidigare, ska väl egentligen inte vara orolig att det ska gå åt pipan...
Men.

Arrangören är inte min hemmaklubb, utan cirka 8 mil från mig, enkelresa.
Tävlingen är i 3 dagar, ett meeting, vet ännu inte om det är storhäst el. ponny. Men misstänker att det är storhäst.
Förfrågan kom idag, och tävlingen är inte förrän i valborgshelgen, men jag förstår att klubben måste vara ute tidigt.

Jag vill hemskt gärna tacka ja till detta, då det kan innebära mera sådana här jobb för mig, samt att jag tycker det är mycket roligt.
Problemet är dock att åka emellan är lite bökigt då klubben ligger lite avsides, och det är långt. Jag saknar bil och körkort i dagsläget, och inte alls 100% om jag får eller kan ta i framtiden.

Hur lägger man fram detta för arrangören?
Vad kan jag begära i ersättning? Vad är rimligt?

/Cronis-som hoppas att hon kommer säga rätt klubbnamn när hon hälsar tävlande välkomna i högtalarna... :angel:

Sv: Speaker-förfrågan

Kan du inte kontrollera med någon vad domararvodet ligger på? De får ju betalt för sina "insatser".

Jo det kan jag kanske göra.

Vad tar en domare i ersättning?
Ungefär?

Det är inte jag som sköter den biten, men de får ju även betalt för resor + de timmar de "jobbar".

Fast, nu gäller detta en reg/nat tävling. Är det samma ersättning då?

Hur långt ska man åka om ersättningen är 1500:- resp. 1625:-?
Är detta per dag? Eller per helg (meeting)?

Fast, nu gäller detta en reg/nat tävling. Är det samma ersättning då?

Hur långt ska man åka om ersättningen är 1500:- resp. 1625:-?
Är detta per dag? Eller per helg (meeting)?

Jag minns inte avstånd men det är alltsdå skillnad på reseräkningen. Den ena hade ca 3 mil och den andre ca 8 mil.

Vi hade ingen skillnad på den reg. (Jmfrde igår. )
Det är /dag.

Ok, tack så mycket.

Finns det någonstans man kan kolla sådana där uppgifter på nätet?

Tack så mycket!
Varför tänkte jag inte på det :o

Det finns inget fastlagt domararvode längre, det är upp till varje domare att lägga fram vad de vill ha för ersättning.

När vi ordnar stora tävlingar bor våra domare/banbyggare etc på hotell, antingen på vår bekostnad eller som sponsring från hotellet i fråga. Det kanske också skulle underlätta för dig och tävlingsarrangörerna att veta att du finns på plats i närheten om tävlingen blir sen på kvällarna och har tidiga morgnar.
/nocke/

När vi ordnar stora tävlingar bor våra domare/banbyggare etc på hotell, antingen på vår bekostnad eller som sponsring från hotellet i fråga. Det kanske också skulle underlätta för dig och tävlingsarrangörerna att veta att du finns på plats i närheten om tävlingen blir sen på kvällarna och har tidiga morgnar.
/nocke/

Ja.
Med tanke på att det är långt att åka, och bökigt att åka ToR varje dag, å inte ens säkert att det går så kanske det går att lösa.
Problemet är dock att denna klubben ligger mitt ute i ingenstans, å närmsta inkvartering är 2.5 mil bort.

Ja.
Med tanke på att det är långt att åka, och bökigt att åka ToR varje dag, å inte ens säkert att det går så kanske det går att lösa.
Problemet är dock att denna klubben ligger mitt ute i ingenstans, å närmsta inkvartering är 2.5 mil bort.

Då får dom hyra en husvagn till dig :idea:

Lägg fram ditt problem för klubben, vill de ha dig så får de väl lösa det på något sätt så att du kan vara där. Kanske kan någon hämta/lämna dig, kanske kan du bo hemma hos någon klubbmedlem som ändå ska vara funktionär den helgen?? Om klubben ligger så avsides så har de säkert varit med om problemet förut. Hoppas att du får kul!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka