special idrott

E

Elliot_lover

jag ska börja det till hösten och ska då ha ridning som inriktning. nu är det bara så att man ska utöva sin sport ca 2 dagar i veckan på sin klubb. men hur många ridskolor i stockholms län har hästar dom låter gå privatlektion på dagarna. hästen ska ävern gå LA dressyr(har jag för mej) och gå 1.20 hoppning och 1 meter i fälttävlan.. det är ju nästan meningen att man ska köpa egen häst för ett ex antal tusen.. :crazy:
 
Är det inte skolan som skall hålla med häst?
I vår kommun har gymnasieeleverna möjlighet till specialidrott med ridning som inriktning. Skolan samarbetar med kommunens ridskola som håller med hästar och personal.

Jag tycker du ska kolla upp med din gymnasieskola hur det fungerar. Det kan väl inte vara så att du ska ha egen häst, då stänger man ute duktiga ryttare som inte har råd med egen häst.
 
Här har jag för mig att man bara kan välja specialidrott om man har möjlighet att rida för instruktör några gånger i veckan + egen träning, har man inte det kan man inte välja det. Vet att några hästlösa har löst det genom att rida fler lektioner i veckan på ridskolan.
Vilka krav man ska rida är olika i olika kommuner, här tror jag att det mest är för elitidrottarna (bäst i kommunen).
Jag tror inte det är nåt krav att skolorna ska erbjuda specialidrott.
Vi kunde också välja ridning&körning grundkurs + en teorikurs, som jag tror var bättre för mig än specialidrotten skulle varit.
 
har äntligen hittat en häst jag kan rida på speciallidrotten :D hon stod rakt under näsan på mej ;) :o. nu gäller det bara att se om hon klarar betygskreterierna :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 153
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 733
Senast: Mabuse
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 974
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 926
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp