Speciell färg på läderutrustning

Novelette

Trådstartare
Hej!

Jo, såhär är det. I somras köpte jag en specialtillverkad liten höftväska i vinrött (ROC Mahogny) och förälskade mig totalt i den färgen.

Min åring är mörkbrun på gränsen till svart och jag tycker därför att hon skulle passa så in i bomben fint i den färgen :)

Men så till problemet...det är ju skiiiiitsvårt att hitta tömkörn.gjord, träns, sadlar osv i just den färgen...och hittar jag en grej i rätt färg så kan jag vara säker på att det inte finns andra saker i just samma färg :(

Finns det nån möjlighet att köpa ofärgat och be någon färga? Eller är det någon som har nåt förslag här??

Lyckligtvis har jag ju några år kvar till det stora sadelköpet så jag har ju tid att leta...men jag vill gärna hitta nåt redan nu ju... :bump:

Sv: Speciell färg på läderutrustning

Du skulle ju faktiskt kunna specialbeställa från en sadelmakare. Det kostar lite extra men det kan det avra värt. Särskilt när du inte behöver köpa all utrustning på en gång utan kan samla på dig. Superfin färg by the way :) Vill ha lika till hopputrustningen till min kille (som nu har allt svart förutom sin transportgrimma). Men vet inte om det känns så enormt relevant att lägga ner pengar på det när han i grund och botten är en dressyrpålle.. :/

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka