Bukefalos 28 år!

Spenarna blir inte större

W

wii012

Hej,

vi har en tik som ska vara dräktig och gått sju och en halv vecka nu. Men vi undrar varför inte de främre spenarna växer och blir rosa? De två paren baktill har växt och där hänger juvren också. Tiken är en labrador.
 
Sv: Spenarna blir inte större

Jag är inte expert på det där med dräktigheter, men det är nog inte alltid som alla spenar "kommer igång". När min tant fick valpkullar (hon fick två) så kom alla igång förutom de två främsta. Det påverkade inte på något vis hur hon kunde ta hand om valparna och alla åt och var glada.
 
Sv: Spenarna blir inte större

Det kan också vara så att hon inte fyller hela juvret förrän alla valparna är ute och ska dia.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 368
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 826
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 229
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 381
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp