Spermaimport

lady_vip

Trådstartare
Om hingsten finns tillgänglig för fruset, men enbart i det landet han står, då går det inte att ta in det till Sverige? Då är enda chansen att ta dit stoet och sen göra livmoderimport av det?

Sv: Spermaimport

Kan tillägga att enligt sidan jag tittar på så gäller det bland annat Cardento, Baloubet du Rouet och Balou du Rouet...

Alla de tre har väl licens i Sverige, så då går det ta hit det frysta och betäcka här.

Om jag förstått frågan rätt!

Om du tittar på ASVHs faktablad se du vilka som har liscensen för dessa 3 hingstar i Sverige i år.

Först måste hingsten godkännas av ASVH. Kostade i år 5000 kr. Om den sedan godkänns få du licens på den.

För att den ska godkännas krävs en mängd papper och info. Resultat, testikelstatus, röntgenplåtar osv.

Alla ovanstående är dock godkända här, så då måste du betala för licensen, som också kostar 5000 kr. Smidigt nog! :smirk:

Nja, då känns det genast betydligt krångligare. Det är Händel II det gäller, har av nån anledning en sån dragning till honom och tänkte att betäcka med honom bord einte vara omöjligt, men det verkar svårt.

Försök att hitta någon mer som vill ha honom!:idea: Dela på kostnaderna

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: Freazer
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 382
Senast: Murray
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 412
Senast: athena
·
Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
493
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck