Sphynxen Lucidor

Singoalla

Trådstartare
Här är vår bebis som kommer hem om två veckor :love: Det känns som en evighet dit. Vi ska försöka skaffa en kompis till honom så fort ekonomin tillåter. Jag är hemma på dagarna nu när jag pluggar men det kommer bara vara så några månader till.

JohnLucidor.jpg

Har fler bilder i mobil, kan lägga upp senare om ni är intresserade! Någon annan här som har en nakenkatt? :)

Sv: Sphynxen Lucidor

Vilken söt en! Sphynxar verkar bli allt mer populära, en bekant till mig har också precis skaffat en :) Jag ser gärna fler bilder iaf!

Ja det verkar som att dom blivit ganska populära. Jag har inte haft så bra koll på sphynxen, kommer ihåg att jag kikade lite på rasen när jag ville skaffa katt och min förra sambo var allergisk. Men då tyckte jag dom var så fula :D Nu några år senare var det faktiskt sambon som började intressera sig för rasen och jag började tycka om den mer och mer. Det första jag la märke till var hur stor personlighet de hade och hur närgångna och keliga de var :) Sen var vi fast. Lille Lucidor var precis den katt vi letat efter! Nu vill jag ha en vit med blåa ögon som kan göra honom sällskap, men det kan nog ta ett tag att få tag på :D

Kommer mer bilder så fort jag fått in dom på datorn :)

Men åh, vilken sötnos :love:

Jag har två små damer på tre och sex år, de kom till mig som omplaceringskatter för nästan precis ett år sen.

Tanza (tror hon var 6 månader på bilden):
tanza20080511utstllning.jpg

Ina:
ina2m.jpg

Tanza och Ina:
foto0041r.jpg

Fina :love: Tänk att man kan fasta så mycket för dom små liven. Vi var också nära på att ta två omplaceringshanar, men sen hann vi besöka denna lilla misse innan vi hann besöka dom och ja, det är väl sällan man hälsar på ett djur utan att bli kär :D Vi har inte ens fått hem Lucidor ännu och jag längtar redan tills vi får hem nästa misse :D

Men så himla söt :love: Jättefint med en som är helsvart (för det är den väl :confused:).

Jag tyckte också förr att de var sååå himla fula. Men så fick jag hålla i en på en kattutställning och jag ändrade inställning omgående kan jag säga :)

Japp han är svart! Fast han kommer nog bli lite ljusare när han växer till sig och huden drar ut sig lite mer. Både hans mamma och pappa är mörka, tänkte lägga ut bilder men det är copyright på hemsidorna. Dom är iaf lite ljusare än Lucidor så det kommer väl landa där.

Ja det är ofta så, vi har redan fått en massa kommentarer om "hur kan ni lägga 10.000 på en katt när det finns katter nästan gratis" och "vad läskigt/fult med en nakenkatt". Tror dom flesta kommer ändra åsikt så fort dom får mysa/leka lite :D Lucidor är världens mysboll, sist vi var och hälsade på lyfte uppfödaren upp honom och la honom i min famn i hallen och han började spinna redan i luften. Sedan placerade han sig i sambons knä och flyttade in på sig fören vi gick :D

Vi har massa bilder från senaste besöket men dom ligger i sambons telefon, ska be honom lägga in dom på datorn ikväll :)

Vi har också en hane, Brutus. Numera är det ingen som är allergisk i familjen, men jag skulle ändå aldrig kunna tänka mig en annan ras. Det är som att ha en hund, man får aldrig göra någonting ifred utan att han är med. I början var det ännu mera, då kunde jag inte ens sminka mig utan att han skulle sitta på min ena axel och titta på.

Det är katter med stor personlighet iallafall, och det vinner över utseendet som kanske inte är så tilltalande i början, även om jag tycker min bebis är finast i hela världen :)

Förlåt om jag låter dum :o men har inte mött på en naken natt i verkliga livet ännu och jag tycker att er katt ser jätte fin ut, undrar dock hur det är att klappa en? Är den verkligen helt hårlös?

Förlåt om jag låter dum :o men har inte mött på en naken natt i verkliga livet ännu och jag tycker att er katt ser jätte fin ut, undrar dock hur det är att klappa en? Är den verkligen helt hårlös?

De känns som en varm och len persika ungefär. :love:

Vilken liten goding :love:
Är mycket sugen på sphynx själv, men så länge vi bor i lägenhet på 60kvm så går det inte. Dessutom har vi ju redan 2 vuxna katter + en jourkattunge...

Sambon är väl inte lika sugen men så har han inte mycket att säga till om heller ;)
En sphynx och en MCO... :love:

Äsch, så jag drömmer... älskar ju mina två väldigt mycket och de räcker egentligen gott och väl :D

Åhh vad härligt med en sphynx! :love:

Här hemma har vi fyra stycken, och en alldeles nykläckt liten kull på 3 små grabbar :love:

Vilket katteri kommer han ifrån? :)

vilken fin!

vi får hem våran lilla den 8 feb!

har 2 st perser sedan innan.
men dom verkar ju vara helt underbara!
har velat ha en i 7 år, och nu äntligen ska det bli verkligehet.

våran kommer från S*Shemayas utanför jönköping.

www.shemayas.se

kolla under kull född 2010-11-16, piri piri heter hon. dock är hon bara 5 v på bilden.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
513
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 596
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 662
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka