mul

Trådstartare
Hur gick det? Har någon hittat något bra text om spiltförbudet? Har det införts?

Sv: Spiltor.

Jag anade det,var finns texten för att man inte får bygga dom?? Djurskyddet säger en sak och länsstyrelsen en annan..

Nej så uppfattar jag inte saken, förmodligen ett steg mot att spiltor kommer blir förbjudna.

Steg 1 är alltså att man inte får bygga nya, men använda redan befintliga.

Sen kommer förmodligen en övergångsperiod där man får tillstånd på dispens att använda sig av spiltor, och sen ska de förmodligen förvinna då.

Detta är min gissning på vad som kommer att ske.

Så säger den ena, medan den andra säger att det är som förut, att allt bara är på förslag fortfarande.

Jag har letat som en tok efter en klar text som säger att amn inte får bygga spiltor efter 1/1-07. Anledningen att jag frågar är att jag förmodligen ska bygga ett stall på gården, har bara ligghall nu.

Regeln finns i FÖRSLAGET till andringar i L 101, men såvitt jag kan se finns det inget BESLUT att införa ändringen. Remissvaren innehöll en hel del önskemål om ändringar av förslaget...

http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Steria/templates/Page.aspx?id=3192

Såvitt jag kan se finns ingen info om vare sig justerat förslag eller att förslaget gått igenom i senare information/pressmeddelanden. Det är kanske läge att be djurskyddet i kommunen (?) om ett skriftligt svar på vilka regler de stöder sig på?

Liknande trådar

Gnägg Blev lite fundersam då jag såg 2 spiltor uthyres på hstnet. Hur vanligt är det idag att man har det som uppstallningsform? Menar inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 421
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 340
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Görel
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka