Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Jag är glad att jag startade den här tråden. Jag är glad att så många har skrivit så mycket i den.

Det känns bra att ha fått resonera om Trump och all möjlig rädsla jag känner kring Trump. Och det känns mycket bra att den diskussionen visat sig möjlig att föra på buke. Tråden har blivit mycket bättre än jag riktigt vågade tro.
 
Medan vi sov har presidenten gjort hattrick.

CC151093-FD70-4F6B-9921-3F0BDB880E28.jpeg

1) Ifrågasatt om Joe Biden är den som är mentalt kapabel att bli president. Apropå knäpp då.
2) dragit medierna i skiten.
3) retweetat en konspirationsteori om att traffickingåtalade Jeffery Epstein inte tog livet av sig och att Bill Clinton av alla var inblandad.
 
Ett problem med hela Trump-grejen är just att det tar fokus från viktigare saker. Det är så mycket konstigheter att fokus tas från politiken och landar på Trumps idiotier, och många kan mycket väl vara avsiktliga för att distrahera.

Jag tror att detta är en nyckel till många av Trumps framgångar. Han skapar en show. Lättsmält, aggressiv, emotionell, med tydliga Onda och Goda (vilka kan variera lite beroende på Trumps känsla för dagen).

Trump har en fantastisk förmåga att komma undan obehagliga diskussioner. Han är snabb på att distrahera genom att förolämpa politiska motståndare, ljuga, hitta på öknamn. Han hetsar emot journalister i USA liksom politiska ledare övriga länder. Gör märkliga utspel som han sedan kallar fake news. Twittar osammanhängande mitt i nätterna.

...samtidigt som hans kritiker kallas för emotionella som inte kan se the big picture - vilket blir ännu konstigare med alla dessa ändlösa absurda utspel, och i vissa fall extremt farliga. En av världens mäktigaste män skryter om att han nästan startade att krig med Iran men ändrade sig innan beslutet hann verkställas så nu har man snabbt sett till att bort den möjligheten för honom. https://eu.usatoday.com/story/news/...support-saudi-arabia-war-in-yemen/1708612001/
 
Igår kväll tittade jag på andra delen av en dokumentär (eller ja, en lättviktsdokumentär kanske jag får kalla det) om Trumps väljare. En kille som var polis i Louisiana summerade det rätt bra:

”Demokraterna hatar honom och republikanerna hatar honom. Och ingen av dem har någonsin gjort något för mig och mitt liv. Därför ville jag ge honom en chans, ville se vad han kan göra.”

Ungefär det tror jag ligger bakom rätt många Trumpröster. Och ungefär det kommer nog att göra honom omvald 2020. De som röstade av det skälet är nog rätt nöjda med honom.
 
Medan vi sov har presidenten gjort hattrick.

Visa bifogad fil 34697
1) Ifrågasatt om Joe Biden är den som är mentalt kapabel att bli president. Apropå knäpp då.
2) dragit medierna i skiten.
3) retweetat en konspirationsteori om att traffickingåtalade Jeffery Epstein inte tog livet av sig och att Bill Clinton av alla var inblandad.

Världen består bara av väl dolda konspirationer ihopflätade - alla konspirerar mot alla utom JAG. Suck. Som president?
 
Jag tycker det var ganska tunt belagt i den artikeln och det fanns direkta feltolkningar. Mycket mera graverande är Epsteinfallet där Clinton verkar ingå och nu också kanske Trump.
Trump påstodd att han inte känt Epstein, kanske eventuellt träffat honom - vilket var orsaken till att någon började cirkulera festbilder av de två från 1990-talet. Så att Trump festade med Epstein är högst sannolikt nästan bevisat, så även att han ljög om det. DÄREMOT betyder detta INTE att han deltagit i Epsteins brott.

Vill man försvara Trump är Epstein-skandalen inte rätt grej att ta upp. Och om man vill försvara honom är det bättre att lyfta eventuella bra grejer han gjort, än att framställa andra som lika goda kålsupare.
 
Trump påstodd att han inte känt Epstein, kanske eventuellt träffat honom - vilket var orsaken till att någon började cirkulera festbilder av de två från 1990-talet. Så att Trump festade med Epstein är högst sannolikt nästan bevisat, så även att han ljög om det. DÄREMOT betyder detta INTE att han deltagit i Epsteins brott.

Vill man försvara Trump är Epstein-skandalen inte rätt grej att ta upp. Och om man vill försvara honom är det bättre att lyfta eventuella bra grejer han gjort, än att framställa andra som lika goda kålsupare.
Fast det är det som är det svåra, vad har han gjort som har varit bra?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 676
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 125
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 733
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp