Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

De klipp man sett där Trump pratat om att han skulle dejta sin dotter om han inte var hennes pappa, kommenterat hennes kropp eller inte protesterat när han pratat med någon som kallat henne a piece of ass - de är förstås också feltolkade.
Det är så jag uppfattar det, därför undarar jag vad för belägg det finns för motsatsen, om jag missat något.
 
Fast det är det som är det svåra, vad har han gjort som har varit bra?
Jag känner inget behov av att försvara honom. Jag upplever honom som mycket farlig. Jag känner sorg över att de västerländska samhällena idag har nått en punkt med sådana avgrunder mellan människor att det kan tolkas som rationellt för vissa grupper att rösta på Trump e.dy l. trots att de sällan företräder politik som gynnar de resurssvaga.

Men jag upplever att alla andra i tråden inte delar min uppfattning. Och jag skulle väldigt gärna vilja höra deras argument för Trump (argument för Trump handlar inte om argument mot Löven eller Clinton eller Obama). Jag kan ha fel - har hänt förr, kommer att hända igen.

PS en bra grej jag tror Trump gjort - han tar opioid-epidemin på alvar.
 
Trump påstodd att han inte känt Epstein, kanske eventuellt träffat honom - vilket var orsaken till att någon började cirkulera festbilder av de två från 1990-talet. Så att Trump festade med Epstein är högst sannolikt nästan bevisat, så även att han ljög om det. DÄREMOT betyder detta INTE att han deltagit i Epsteins brott.

Vill man försvara Trump är Epstein-skandalen inte rätt grej att ta upp. Och om man vill försvara honom är det bättre att lyfta eventuella bra grejer han gjort, än att framställa andra som lika goda kålsupare.
Det han försöker ta avstånd från i dag är väl saker han sagt som detta, 2002:

”I’ve known Jeff for fifteen years. Terrific guy. He’s a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side. No doubt about it – Jeffrey enjoys his social life.”

https://www.elle.com/culture/career-politics/a28320376/jeffrey-epstein-president-trump-connection/

Det ser ju inte så kosher ut i dag.

Samtidigt, jag tycker att Epsteinkopplingen är en av de saker som amerikanska medier verkar överdriva betydelsen av. Att man festat ihop behöver inte innebära särskilt mycket.
 
Trump påstodd att han inte känt Epstein, kanske eventuellt träffat honom - vilket var orsaken till att någon började cirkulera festbilder av de två från 1990-talet. Så att Trump festade med Epstein är högst sannolikt nästan bevisat, så även att han ljög om det. DÄREMOT betyder detta INTE att han deltagit i Epsteins brott.

Vill man försvara Trump är Epstein-skandalen inte rätt grej att ta upp. Och om man vill försvara honom är det bättre att lyfta eventuella bra grejer han gjort, än att framställa andra som lika goda kålsupare.

Svaga, nästan obefintliga kopplingar och bevis är stark bevisning på att någon lagt ner mycket möda på mörkläggning. Konspirationsteoriernas själva kärna.
 
Igår kväll tittade jag på andra delen av en dokumentär (eller ja, en lättviktsdokumentär kanske jag får kalla det) om Trumps väljare. En kille som var polis i Louisiana summerade det rätt bra:

”Demokraterna hatar honom och republikanerna hatar honom. Och ingen av dem har någonsin gjort något för mig och mitt liv. Därför ville jag ge honom en chans, ville se vad han kan göra.”

Ungefär det tror jag ligger bakom rätt många Trumpröster. Och ungefär det kommer nog att göra honom omvald 2020. De som röstade av det skälet är nog rätt nöjda med honom.
Ja och på nåt sätt summerar de meningarna den västerländska demokratins kollaps liksom.
 
Men nu är ju detta en tråd om Trump. Och temat är inte huruvida han är värst i världen i alla avseenden, utan om han är så knäpp som han verkar. Andras knäpphet oaktat.
Oj, tråden är full av inlägg som handlar om annat än specifikt Trumps "knäpphet" men du väljer att hoppa på mig för ett inlägg där skriver att både Clinton och Trump kan vara involverade i Epsteinfallet. Snacka om biased inlägg.
 
Trump påstodd att han inte känt Epstein, kanske eventuellt träffat honom - vilket var orsaken till att någon började cirkulera festbilder av de två från 1990-talet. Så att Trump festade med Epstein är högst sannolikt nästan bevisat, så även att han ljög om det. DÄREMOT betyder detta INTE att han deltagit i Epsteins brott.

Vill man försvara Trump är Epstein-skandalen inte rätt grej att ta upp. Och om man vill försvara honom är det bättre att lyfta eventuella bra grejer han gjort, än att framställa andra som lika goda kålsupare.
Jag försvarar inte Trump generellt, men när det gäller politiken gentemot Kina har jag gjort det för där jag tycker han gör rätt och jag är långt ifrån ensam om att tycka det.
 
En annan obehaglig sak, tycker jag mig se, är att det idag krävs show och stor underhållning för att folk ska (orka) lyssna och göra sina val. Kändisar blir politiker, skandaler och galenskaper avlöser varandra och det känns lite som om den sortens underhållning är nödvändig för att man ska nå framgång. Vi tittar t.ex. på CNN varje dag och jag undrar ofta vad de ska ta upp den dag Trump inte längre är aktuell. Han har ett underhållningsvärde som är astronomiskt och den som är lågmäld men klok och logisk varken syns eller hörs på samma sätt och försvinner under svadan och chockverkan från Trump. Där tror jag att han är smart, tyvärr, eller också har han bara tur som dykt upp i politiken i en tid då chockverkan och underhållning är det som tar plats. I alltför många läger, i vart fall.
 
Det han försöker ta avstånd från i dag är väl saker han sagt som detta, 2002:

”I’ve known Jeff for fifteen years. Terrific guy. He’s a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side. No doubt about it – Jeffrey enjoys his social life.”

https://www.elle.com/culture/career-politics/a28320376/jeffrey-epstein-president-trump-connection/

Det ser ju inte så kosher ut i dag.

Samtidigt, jag tycker att Epsteinkopplingen är en av de saker som amerikanska medier verkar överdriva betydelsen av. Att man festat ihop behöver inte innebära särskilt mycket.
Om.någon skulle samla ihop alla bilder där jag festar eller umgås med andra, och sedan göra ett av flera möjliga urval som ställer mig i negativ dager, ja, då blir jag också guilt by association till en hel rad saker.

Mitt problem med J Epstein handlar om Handelshögskolan, främst.
 
Oj, tråden är full av inlägg som handlar om annat än specifikt Trumps "knäpphet" men du väljer att hoppa på mig för ett inlägg där skriver att både Clinton och Trump kan vara involverade i Epsteinfallet. Snacka om biased inlägg.
Jag eftersträvar inte att vara objektiv, om det är vad du menar med biased. Men du och det bannade nicket skriver så väldigt många inlägg som syftar till att tråden ska dra åt andra håll.
 
Jag eftersträvar inte att vara objektiv, om det är vad du menar med biased. Men du och det bannade nicket skriver så väldigt många inlägg som syftar till att tråden ska dra åt andra håll.
Det stämmer inte heller. Jag har i tråden gjort mindre utvikningar än flera andra.

Vad är egentligen ditt syfte med tråden? Är den enbart tillkommen som en tråd där Trump-hatare skall samlas i ett kollektiv för att svartmåla Trump eller är den menad som en seriös tråd för att försöka förstå fenomenet Trump? Du ger dubbla signaler på den punkten.
 
Senast ändrad:
Det stämmer inte heller. Jag har i tråden gjort mindre utvikningar än flera andra.

Vad är egentligen ditt syfte med tråden? Är den enbart tillkommen som en tråd där Trump-hatare skall samlas i ett kollektiv för att svartmåla Trump eller är den menad som en seriös tråd för att försöka förstå fenomenet Trump? Du ger dubbla signaler på den punkten.
Jag menar inget med tråden, den är inte min.

Vad jag menar i tråden är att de jag upplever vill försvara Trump pekar inte på något bra han har gjort utan på fel de tillskriver andra. Tycker någon att Trump för en bra politik eller allmänt är en klok, omtänksam människa är det bra att ge exempel på det.
 
@BornAgain Citatet blev fel, jag svarade inlägget ovan mitt.

Kan lägga till: Jag är heller ingen anhängare av Trump, han har gjort presidentämbetet till någon slags urspårad show i samma stil som det han höll på med innan och det är flera viktiga områden där han för en politik jag är direkt motståndare till. Däremot är jag ingen Trump-hatare och jag tror jag förstår varför hans stil går hem hos väljarna.
 
Senast ändrad:
Om.någon skulle samla ihop alla bilder där jag festar eller umgås med andra, och sedan göra ett av flera möjliga urval som ställer mig i negativ dager, ja, då blir jag också guilt by association till en hel rad saker.

Mitt problem med J Epstein handlar om Handelshögskolan, främst.
Vad var det med Handels?

Mitt problem med honom är nog främst att han ville låta frysa ner sin penis och sitt huvud efter döden. Det känns jobbigt att inte få veta hur det blir med det nu.
 
Det stämmer inte heller. Jag har i tråden gjort mindre utvikningar än flera andra.

Vad är egentligen ditt syfte med tråden? Är den enbart tillkommen som en tråd där Trump-hatare skall samlas i ett kollektiv för att svartmåla Trump eller är den menad som en seriös tråd för att försöka förstå fenomenet Trump? Du ger dubbla signaler på den punkten.

Vid flera tillfällen har du relativiserat och defokuserat genom att ta bollen ”Det Trump gjorde var inte så farligt” och kasta den på något utanför trådämnet ”men det där jag läste om Clinton det låter allvarligt”. Precis som Trumps hela kampanj och supportrar jobbat hela tiden. Det blir tröttsamt. Prova att sätta punkt efter utsagan om Trump, som tillhör ämnet.

Jag är inte heller Trumphatare för övrigt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 676
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 122
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 733
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp