Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Vid flera tillfällen har du relativiserat och defokuserat genom att ta bollen ”Det Trump gjorde var inte så farligt” och kasta den på något utanför trådämnet ”men det där jag läste om Clinton det låter allvarligt”. Precis som Trumps hela kampanj och supportrar jobbat hela tiden. Det blir tröttsamt. Prova att sätta punkt efter utsagan om Trump, som tillhör ämnet.

Jag är inte heller Trumphatare för övrigt.
Nu ljuger du rakt upp och ned. Man skulle kunna säga att ditt inlägg är exempel, på låg nivå förstås, på precis det som är det riktigt allvarliga problemet inom flera områden.
 
Vad var det med Handels?

Mitt problem med honom är nog främst att han ville låta frysa ner sin penis och sitt huvud efter döden. Det känns jobbigt att inte få veta hur det blir med det nu.
Epstein har donerat en massa pengar till Handelshögskolan. Jag vill inte att akademin öht tar emot pengar på det sättet.

Rektor Strannegård jublar inte direkt över Epstein.
 
Det stämmer inte heller. Jag har i tråden gjort mindre utvikningar än flera andra.

Vad är egentligen ditt syfte med tråden? Är den enbart tillkommen som en tråd där Trump-hatare skall samlas i ett kollektiv för att svartmåla Trump eller är den menad som en seriös tråd för att försöka förstå fenomenet Trump? Du ger dubbla signaler på den punkten.
Syfte och syfte. Att resonera om Trump är så knäpp som han framstår. Typ.

Jag ser inget hat i tråden, förutom att jag stundtals uppfattar att du och det bannade nicket öser förakt och bitterhet över en del av oss andra.

Känslorna kring Trump läser jag snarare som förvirring och rädsla.
 
Vad tänker du på? Tillgång till Fox har han väl, men makten över medierna har ju gäckat honom hittills.
Jag tänker att det verkar vara så polariserat och underligt, Fox och annan extrem högermedia når ut och når fram i mediebruset, även i Sverige. Den liberala medelklassen läser New York Times och förfasar sig över Trumps katastrofer, men de är ju inte så många. Det är för mig obegripligt att inte arbetarklassen i USA läser och har tillgång till mera liberal media utan fastnar i högervriden propaganda som ju är det Trump lever på. Varför? Det spelar ju ingen roll alls att Trump är galen och knäpp.
 
Jag tänker att det verkar vara så polariserat och underligt, Fox och annan extrem högermedia når ut och når fram i mediebruset, även i Sverige. Den liberala medelklassen läser New York Times och förfasar sig över Trumps katastrofer, men de är ju inte så många. Det är för mig obegripligt att inte arbetarklassen i USA läser och har tillgång till mera liberal media utan fastnar i högervriden propaganda som ju är det Trump lever på. Varför? Det spelar ju ingen roll alls att Trump är galen och knäpp.

Trumps katastrofer är jättemånga ;)

Risken är att man läser det man vill läsa. Galen, knäpp och kaos är i själva verket positiva egenskaper om man känner att rådande system missgynnar den egna personen - och man samtidigt begränsar sig till att samhälllet ska finnas till för att tillfredsställa just den egna personens situation.
 
En anledning att rösta på Trump som jag hört personligen är att han är så galen att avgrunden kommer fort och USA kan rebootas snart. Iden går ut på att man befinner sig på ett långsamt sluttande plan med Obama/Clinton som till slut ändå slutar i katastrof , och då är det bättre att göra det förr än senare.

Välutbildade amerikaner som röstar på Trump.

Alltså noll förtroende för Trumps förmåga men också obefintligt förtroende för alternativen.

Märkligt resonemang.
 
Nu behöver en ev utbildning inte betyda att man är smart... jag har träffat på många stolpskott under min studietid (vid Uppsala universitet om det är relevant). I USA är det ju dessutom dyrt att studera på högre nivå, dvs det bör finnas rätt många som är smarta utan att ha en formell utbildning.

Du kan väl inte på riktigt tro att mina Sahlin är smartare än George Busch eller Donald Trump?
 
Jag tänker att det verkar vara så polariserat och underligt, Fox och annan extrem högermedia når ut och når fram i mediebruset, även i Sverige. Den liberala medelklassen läser New York Times och förfasar sig över Trumps katastrofer, men de är ju inte så många. Det är för mig obegripligt att inte arbetarklassen i USA läser och har tillgång till mera liberal media utan fastnar i högervriden propaganda som ju är det Trump lever på. Varför? Det spelar ju ingen roll alls att Trump är galen och knäpp.

Det finns millioner amerikaner som är högst införstådda med Fox news och att allmänt objektivt ta till sig mediala fakta. Precis som här och i övriga världen .
 
Jag tänker att det verkar vara så polariserat och underligt, Fox och annan extrem högermedia når ut och når fram i mediebruset, även i Sverige. Den liberala medelklassen läser New York Times och förfasar sig över Trumps katastrofer, men de är ju inte så många. Det är för mig obegripligt att inte arbetarklassen i USA läser och har tillgång till mera liberal media utan fastnar i högervriden propaganda som ju är det Trump lever på. Varför? Det spelar ju ingen roll alls att Trump är galen och knäpp.
Ok, jag fattar vad du menar. Det är ungefär som i Sverige på den punkten.
 
Jag tänker att det verkar vara så polariserat och underligt, Fox och annan extrem högermedia når ut och når fram i mediebruset, även i Sverige. Den liberala medelklassen läser New York Times och förfasar sig över Trumps katastrofer, men de är ju inte så många. Det är för mig obegripligt att inte arbetarklassen i USA läser och har tillgång till mera liberal media utan fastnar i högervriden propaganda som ju är det Trump lever på. Varför? Det spelar ju ingen roll alls att Trump är galen och knäpp.
Apropå hans förhållande till medierna: undrar hur många regeringschefer det är som kallat en journalist/talkshowvärd för ”psycho wife”?

A53EB98B-3997-475A-932D-21047EC32D13.png


Det handlar om den här personen och han har gjort rabiata utfall mot henne även tidigare.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mika_Brzezinski
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 637
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 101
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 490
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp