Bukefalos 28 år!

Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

Absolut, men analysen var gjord utifrån vad vi har sett, vet och ser redan idag. Utifrån de förutsättningarna så tycker jag att det var bra, och lät rätt rimligt också.
Jo, det tycker jag också. "Trump is a guy who has known only a very narrow slice of the world (NY real estate), has never been curious, or thoughtful, and certainly never cared about the ideals of good government, nor the welfare of others." Lägg till en märklig självbild och vips.. presidentmaterial! Nja, kanske inte...

Tänker bara att det är mycket mer som vi kommer kunna se och beskriva som en helhet först senare.
 
Den stora frågan kommer att vara hur "vi" kunde låta det ske. :crazy:

Jag kanske är mer cynisk men jag börjar nog snarare bli rädd för att (världs)politiken fortsätter en helt annan väg framåt. Trump t.ex. har uppenbarligen stöd och väljare, och även om han på vissa sätt framstår som en helt egen klass för sig, är han ju inte ensam om all sin retorik.

Och det är otäckt hur begreppet fake news har blivit ett begrepp, media stängs ute, data från internetanvändare samlas in för att i det dolda påverka val och politik o.s.v. Var slutar det? När en sådan som Trump en gång ens blivit vald till USA:s president?
 
Tanken vad man kommer att skriva ett decenium efter att han avgått i en rejäl och genomarbetad biografi över presidentskapet är intressant. Men helt omöjligt att greppa och förutse idag.
Inte svar till dig direkt, men en fortsättning på vad man kommer skriva efteråt.

Den dagen Mr T dör är jag övertygad om att frun kommer publicera en bok. Och den tror jag kan bli väldigt intressant att läsa!
 
Jag kanske är mer cynisk men jag börjar nog snarare bli rädd för att (världs)politiken fortsätter en helt annan väg framåt. Trump t.ex. har uppenbarligen stöd och väljare, och även om han på vissa sätt framstår som en helt egen klass för sig, är han ju inte ensam om all sin retorik.

Och det är otäckt hur begreppet fake news har blivit ett begrepp, media stängs ute, data från internetanvändare samlas in för att i det dolda påverka val och politik o.s.v. Var slutar det? När en sådan som Trump en gång ens blivit vald till USA:s president?
Jag lever på hoppet :nailbiting:
Under andra världskriget när Tyskland hade tagit över Frankrike och innan usa gick med så kändes det nog väldigt digert i Europa, förståeligt nog, men så slutade det ändå med att alliansen vann. Och det var en verkligen påfrestande situation där det hade kunnat sluta hursomhelst. Jag hoppas att en dag så pratar man om hur man kunde låta det hända, hellre det än det andra alternativet...
 
Jo, det tycker jag också. "Trump is a guy who has known only a very narrow slice of the world (NY real estate), has never been curious, or thoughtful, and certainly never cared about the ideals of good government, nor the welfare of others." Lägg till en märklig självbild och vips.. presidentmaterial! Nja, kanske inte...

Tänker bara att det är mycket mer som vi kommer kunna se och beskriva som en helhet först senare.
Inklusive när han fick kicken ... förhoppningsvis! Man kan ju drömma :D
 
1865 mördades Abraham Lincoln
1881 mördades James A Garfield
1901 mördades William McKinley
1963 mördades John F Kennedy
1975 utsattes Gerald Ford för mordförsök
1981 utsattes Ronald Reagan för mordförsök


Jag är mest förvånad över att ingen ännu har försökt göra processen kort med Trump. 🤔

Eller röstar alla mordlystna dårfinkar på Trump himself?
 
Jag lever på hoppet :nailbiting:
Under andra världskriget när Tyskland hade tagit över Frankrike och innan usa gick med så kändes det nog väldigt digert i Europa, förståeligt nog, men så slutade det ändå med att alliansen vann. Och det var en verkligen påfrestande situation där det hade kunnat sluta hursomhelst. Jag hoppas att en dag så pratar man om hur man kunde låta det hända, hellre det än det andra alternativet...

Ja, det är klart. Men det känns så sjukt obegripligt. Bara att öppna Twitter liksom.
 
Asap Rocky har visst fallit i onåd, inte tillräckligt tacksam.
"I efterspelet till rättegången i Stockholm får ASAP Rocky nu hård kritik på hemmaplan, skriver Yahoo. Den amerikanske rapparen har inte tackat Donald Trump offentligt efter återkomsten till USA. Otacksamt och respektlöst, menar de som bakom kulisserna fick presidenten att agera för ASAP Rockys frisläppande, skriver Yahoo. "
https://www.dn.se/kultur-noje/asap-rocky-far-kritik-har-inte-tackat-trump/
 
Asap Rocky har visst fallit i onåd, inte tillräckligt tacksam.
"I efterspelet till rättegången i Stockholm får ASAP Rocky nu hård kritik på hemmaplan, skriver Yahoo. Den amerikanske rapparen har inte tackat Donald Trump offentligt efter återkomsten till USA. Otacksamt och respektlöst, menar de som bakom kulisserna fick presidenten att agera för ASAP Rockys frisläppande, skriver Yahoo. "
https://www.dn.se/kultur-noje/asap-rocky-far-kritik-har-inte-tackat-trump/
Ja, för det fattar väl alla att det är Trumpens förjänsta att A$AP inte sitter kvar i våra rasistiska fängelser?
 
Asap Rocky har visst fallit i onåd, inte tillräckligt tacksam.
"I efterspelet till rättegången i Stockholm får ASAP Rocky nu hård kritik på hemmaplan, skriver Yahoo. Den amerikanske rapparen har inte tackat Donald Trump offentligt efter återkomsten till USA. Otacksamt och respektlöst, menar de som bakom kulisserna fick presidenten att agera för ASAP Rockys frisläppande, skriver Yahoo. "
https://www.dn.se/kultur-noje/asap-rocky-far-kritik-har-inte-tackat-trump/
O_o
Jag förstår Rocky, han stod ju inför rätta och de dömde ju inte utifrån Trumps attityd 🙄 Det svarade ju alla som de hörde av sig till, att de inte kunde påverka något. Dvs Trump gjorde inte ett skit.
Idioter.
 
1865 mördades Abraham Lincoln
1881 mördades James A Garfield
1901 mördades William McKinley
1963 mördades John F Kennedy
1975 utsattes Gerald Ford för mordförsök
1981 utsattes Ronald Reagan för mordförsök


Jag är mest förvånad över att ingen ännu har försökt göra processen kort med Trump. 🤔

Eller röstar alla mordlystna dårfinkar på Trump himself?
Helt grundlöst så funderar jag på var mördarna låg politiskt till vid dessa mord du nämnde... känns som att en del låg till höger :p
Men jag kan ha fel.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 815
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 166
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 874
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp