Bukefalos 28 år!

Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

För ett år sedan släppte Sven Ruin sin första bok "Världens dummaste folk". De som bara kan Upprepa vad den Globala median skriver i sitt Manus som läses upp världen över och som ägs av VanGuard Group https://www.nasdaq.com/quotes/institutional-portfolio/vanguard-group-inc-61322 Svenskar i gemen ter sig helt oförmögna att ta reda på sanningen. Ja som Statsministern sa-" Vi har varit Naiva". Syrien. "Det finns många uppgifter om hur kriget startade, men enligt general Wesley Clark hade USA sedan länge planerat krig i Syrien. Sveriges inblandning i den syriska tragedin är inte känd av många, men finns dokumenterad. Handlingar visar att UD gav finansiellt stöd till IS redan 2012. ”Bildts demokratibistånd blev terrorstöd” skrev journalisten Patrik Paulov 2014. Regeringen visste även att Iraks innehav av Massförstörelsevapen var falskt samt var delaktiga i att förstöra även Libyen. Vi vet att SVT kallade IS "Frihetsrebeller " ända in i det sista och nu är de här under skyddad identitet. De som tränats av CIA för att få bort Al-Assad. Varken Saddam eller Al-Assad dödade sitt eget folk. Radikala militanta Jihadslaktare. Ja. En halv miljon.änkor och faderlösa barn var NATOs förtjänst byggt på en lögn för att komma över OLJAN.
Allen DULLES - J Edgar HOOVER (FBI Director) skrev 1956 om den lyckade Hjärntvätten när Propaganda repeteras tills det blir en sanning. Som ett exempel i dokumentet kan ni läsa om hur de SKAPADE det s.k Kärnvapenkrigshotet. https://archive.org/details/AllenDullesToHooverReBrainwashing26April1956. Skrattet borde sätta sig i halsen om man inte lider av Cognitiv Dissonans.
Varför har Trump motarbetats och bashats 24/7 i 2,5 år? Varför gör NI exakt samma sak? Han är ett HOT mot de som Kontrollerar Världen. Om Bildt anses vara en nyttig idiot för dem, vad anser de då att det Svenska folket är? Sverige har utsetts till det landet som ska utsättas för ett experiment. Med en befolkning som är lätt att Vilseleda kommer det att förlöpa väl. De lättledda kommer t o m att rata eller förråda sina egna föräldrar eller barn. Så illa är det. De är ute efter att splittra familjen och samhället vars klister är det som gör oss starka. Ensam och svag och feminiseringen av den vite mannen gör att inget försvar finns kvar. Brilliant Psykologisk krigföring. Jag ska inte störa Gruppen för inbördes beundran mer, men tänk om någon Tänker till lite. Ja det vore väl förskräckligt. Tryck då genast ner den. Social gemenskap är viktigt. Inrätta er i Ledet. Social Fascism. Men ((De )) har skrivit om His-Story och när man får en inblick i det förstår man hur långt de är villiga att gå. Därför är det viktigt att gamla människor inte kommer ihåg. Det är fasansfullt. Så jag ber er. Snälla för era barn och barnbarns skull. Börja gräv lite. Tick Tack.
Starta en egen tråd och läs på lite bättre från mer tillförlitliga källor innan du helgonförklarar massmördare.
 
59e281176ec86330c47674a3029669760ac105fc.jpg

Hmm.. Fast jag tror att Trump verkligen menade allvar :cautious: Fast han kan väl mena allvar och samtidigt "spela ett spel".
 
Obviously I have no standing to say what medical pattern we are seeing, and where exactly it might lead. But just from life I know this:

  • If an airline learned that a pilot was talking publicly about being “the Chosen One” or “King of the Jews” (or Baptists or whatever), the airline would be looking carefully into whether this person should be in the cockpit.
  • If a hospital had a senior surgeon behaving as Trump now does, other doctors and nurses would be talking with administrators and lawyers before giving that surgeon the scalpel again.
  • If a public company knew that a CEO was making costly strategic decisions on personal impulse or from personal vanity or slight, and was doing so more and more frequently, the board would be starting to act. (See: Uber, management history of.)
  • If a university, museum, or other public institution had a leader who routinely insulted large parts of its constituency—racial or religious minorities, immigrants or international allies, women—the board would be starting to act.
  • If the U.S. Navy knew that one of its commanders was routinely lying about important operational details, plus flaring up under criticism, plus talking in “Chosen One” terms, the Navy would not want that person in charge of, say, a nuclear-missile submarine. (See: The Queeg saga in The Caine Mutiny, which would make ideal late-summer reading or viewing for members of the White House staff.)
Yet now such a person is in charge not of one nuclear-missile submarine but all of them—and the bombers and ICBMs, and diplomatic military agreements, and the countless other ramifications of executive power.

If Donald Trump were in virtually any other position of responsibility, action would already be under way to remove him from that role.
https://www.theatlantic.com/notes/2019/08/if-trump-were-airline-pilot/596575/
... Wow.
Yrket president är tydligen inte lika farligt som alla andra yrken som nämnts ovan.
Yikes. :banghead:
 
59e281176ec86330c47674a3029669760ac105fc.jpg

Hmm.. Fast jag tror att Trump verkligen menade allvar :cautious: Fast han kan väl mena allvar och samtidigt "spela ett spel".
Ett hastigt påkommet statsbesök som man lägger resurser på att ilplanera och som sedan ställs in är ändå reell politik.
Det var ju att HAN tog det till en icke-ignorerbar nivå som gjorde skillnaden mellan att bara vara en random knäpp idé och något annat.
 
Detta är en rätt bra analys av Trump och varför han är så "knäpp" som han är.
At some point I found myself trying to explain to a friend why Trump did something kooky. As I considered everything I concluded what he was doing was strictly for the attention. It was for one news cycle. No strategy, no planning, no idea about implications. And no intention of following up even a day later.

That’s when it hit me: he’s running a reality tv show out of the Whitehouse. Every day is a new episode, and every single move is designed to get better Nielsen ratings, improve the brand, or whatever it is that drives that peculiar form of celebrity. Mostly he’s feeding the monster that is 24/7 cable news.
[...]
Trump is a guy who has known only a very narrow slice of the world (NY real estate), has never been curious, or thoughtful, and certainly never cared about the ideals of good government, nor the welfare of others. For decades he has mixed his person with his public persona to the point of reaching some warped public media brand that eventually landed him on a fake tv show about how he runs the fake parts of his mostly fake company. And then one day, through a glitch in the matrix, he woke up the President of these United States.

So he put on a show. Some people liked it. He’s worked every day to get those ratings up. He blows his top when they have a bad day—not because a little kid dies in a camp, not because something doesn’t get out of a committee, not because of anything substantive being analyzed by reporters—no, he’s mad because of the bad optics, because someone upstaged him in an interview, because someone coughed while he was talking.

America has elected a carnival barker with absolutely no clue about history, government, the machinations of global finance, nor even GOP politics. There is no plan, there is no strategy, there is no underlying wisdom or thought with each step. There’s today’s show, a manic struggle to find new content, cliff hangers, figuring out who gets killed off next. Our economy, foreign policy, place on the world stage, is based on tv production values, or some formula.
There's no understanding of donald trump

Lite läskigt men så sant. :meh:
 
Tanken vad man kommer att skriva ett decenium efter att han avgått i en rejäl och genomarbetad biografi över presidentskapet är intressant. Men helt omöjligt att greppa och förutse idag.
Absolut, men analysen var gjord utifrån vad vi har sett, vet och ser redan idag. Utifrån de förutsättningarna så tycker jag att det var bra, och lät rätt rimligt också.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 805
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 159
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 849
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp