Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

https://www.rawstory.com/2019/08/oh...or-trump-again-i-have-to-protect-my-business/

Det var delstater som Ohio och Wisconsin som hjälpte Trump att vinna och särskilt konservativa grupper som bönder. De är samma bönder som nu är på väg att förlora sina gårdar pga Trumps handelskrig. Kina har dessutom redan börjat importera sojabönor och andra grödor från Sydamerika och andra länder, vilket gör att även om handelskriget slutade idag så kommer bönderna inte att få tillbaka sin marknad eller priser som innan. Tycker inte särskilt synd om dem erkänner jag, men förhoppningsvis gör det att Trump förlorar valet 2020 eftersom en del av hans väljare börjar inse konsekvenserna av vad han gör.
 
https://www.rawstory.com/2019/08/oh...or-trump-again-i-have-to-protect-my-business/

Det var delstater som Ohio och Wisconsin som hjälpte Trump att vinna och särskilt konservativa grupper som bönder. De är samma bönder som nu är på väg att förlora sina gårdar pga Trumps handelskrig. Kina har dessutom redan börjat importera sojabönor och andra grödor från Sydamerika och andra länder, vilket gör att även om handelskriget slutade idag så kommer bönderna inte att få tillbaka sin marknad eller priser som innan. Tycker inte särskilt synd om dem erkänner jag, men förhoppningsvis gör det att Trump förlorar valet 2020 eftersom en del av hans väljare börjar inse konsekvenserna av vad han gör.

Ja, jag läste en artikel i Washington Post där de gått igenom väljarstatistik och hur sympatierna ändrats. Lite otippat förlorar han bland outbildade vita (dvs de som inte gått college).

https://www.washingtonpost.com/poli...ated-they-might-be-turning-him/?noredirect=on
 
Ja, jag läste en artikel i Washington Post där de gått igenom väljarstatistik och hur sympatierna ändrats. Lite otippat förlorar han bland outbildade vita (dvs de som inte gått college).

https://www.washingtonpost.com/poli...ated-they-might-be-turning-him/?noredirect=on

Tja, det var den gruppen han lovade guld och gröna skogar (genom att höja tullarna på stål och öppna kolgruvorna igen. Nu står de där ännu fattigare än innan och tom många inom den gruppen förstår att de har förlorat på hans politik - eller de borde fatta det. Även Obamacare som han hatar så mycket har gjort att fler Amerikaner har sjukförsäkringar, och om de har de minsta i skallen förstår de vad som kommer hända när Trump driver igenom att ta bort Obamacare.

Dessutom tog han bort NAFTA och det som skulle ersätta avtalet (som fö är i princip samma avtal) har inte ratificerats av kongressen ännu så frihandelszonen, eg, billig export av livsmedel som mjölk och köttprodukter till Kanada finns inte längre vilket även det sätter mer press på lantbrukarna.
 
https://www.reuters.com/article/us-...an-response-to-u-s-missile-test-idUSKCN1VD0XO

Underbart, Nordkorea, USA och Ryssland. Verkar inte som Kim och Putin har samma varma känslor för Trump som han har för dom. Nu väntar vi bara på Indien, Iran och Israel för full pott. Hej kalla kriget välkommen tillbaka.

Jag tror att både Putin och Kim Jong-Un tackar sina respektive gudar (:sneaky:) för Trump. De kan spela Allan utan problem eftersom USA:s engagemang i världen helt ändrat karaktär från att vara FN:s rättfärdighetskämpar (men alltså ändå lite i egna fantasin) till att skita i allt som inte gynnar Trump själv.
 
Tja, mer bevis för att det snurrat ordentligt: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-beordrar-foretag-att-lamna-kina

Jag har lite svårt att se att en ledare för ett demokratiskt land ska kunna ställa sådana här krav på privata företag... och få igenom dem.

Edit: Hade det varit någon annan hade jag misstänkt att det blivit lönehelg lite tidigt :D
Pfft. Isåfall kommer usa att förlora massor med företag, de kommer att basera sina företag i andra länder. Om inte i Kina så i länder som tillåter billigare handel med Kina.
Är han dum som inte inser det?

Edit: Vänta, dum fråga :idea::banghead::grin:
 
Ja, jag läste en artikel i Washington Post där de gått igenom väljarstatistik och hur sympatierna ändrats. Lite otippat förlorar han bland outbildade vita (dvs de som inte gått college).

https://www.washingtonpost.com/poli...ated-they-might-be-turning-him/?noredirect=on
Jag kan inte läsa artikeln tråkigt nog men jag blev positivt överraskad. Jag visste att grupperna med outbildade skulle drabbas hårdast, men att de vita av dem troligen röstat på dem och cyniskt nog trodde att de skulle vägra inse det. Men detta är ju positivt, hoppas att rötterna börjar överge honom i större mängder snart..!
 
Tja, det var den gruppen han lovade guld och gröna skogar (genom att höja tullarna på stål och öppna kolgruvorna igen. Nu står de där ännu fattigare än innan och tom många inom den gruppen förstår att de har förlorat på hans politik - eller de borde fatta det. Även Obamacare som han hatar så mycket har gjort att fler Amerikaner har sjukförsäkringar, och om de har de minsta i skallen förstår de vad som kommer hända när Trump driver igenom att ta bort Obamacare.

Dessutom tog han bort NAFTA och det som skulle ersätta avtalet (som fö är i princip samma avtal) har inte ratificerats av kongressen ännu så frihandelszonen, eg, billig export av livsmedel som mjölk och köttprodukter till Kanada finns inte längre vilket även det sätter mer press på lantbrukarna.
Mitt fetade: just det har jag tvivlat på sen Trump blev vald dock :cautious: Speciellt eftersom jag kommer ihåg detta:
A5V7svI.png

Han insåg inte ens att han behövde obamacare när han jublade över att den skulle försvinna. Congrats idiot :banghead:


I övrigt, jag fattar fortfarande inte hur den gruppen tyckte/trodde att den där mannen som växte upp i stormrik familj och bodde i lägenhet pläterat i GULD var en av dem :confused::cautious:
 
Asap Rocky har visst fallit i onåd, inte tillräckligt tacksam.
"I efterspelet till rättegången i Stockholm får ASAP Rocky nu hård kritik på hemmaplan, skriver Yahoo. Den amerikanske rapparen har inte tackat Donald Trump offentligt efter återkomsten till USA. Otacksamt och respektlöst, menar de som bakom kulisserna fick presidenten att agera för ASAP Rockys frisläppande, skriver Yahoo. "
https://www.dn.se/kultur-noje/asap-rocky-far-kritik-har-inte-tackat-trump/
Kanske ASAP fått tillräcklig insikt om svenskt rättssystem för att inse att presidentens utspel varken gjorde till eller från och var ett spel för att vinna popularitet eller kanske han inte är en Trump fan och inte vill vara en marionett. Eller så både och.

I mina ögon förtjänar ASAP respekt så vi sluppit en tweet om att han tackat för hjälpen.
 
Vet inte om det redan nämnts, men det har ju uppmärksammats att Trump (som inte deltar i debatter eller låter sig utfrågas av journalister i vanlig ordning där han kan ställas mot väggen och tvingas svara och bli ifrågasatt) enbart svarar journalister ... med en vrålande helikopter i bakgrunden. På så sätt måste journalisterna skrika sina frågor och Trump kan låtsas att han inte hör, och dessutom svara kortfattat eftersom helikoptern väsnas så. Han har gjort detta 90 (!) gånger (Obama gjorde så 2 ggr...) och om detta är hans egen uträkning (dvs han är lite smart ändå) eller hans rådgivares heta tips, vet jag inte. Men det har i alla fall uppmärksammats och kommenterats. Kanske vågar man inte låta Trump grillas som vanligt av smarta journalister, för i ögonblickets hetta kunde han ju kläcka ur sig vad som helst, live!
 
Vet inte om det redan nämnts, men det har ju uppmärksammats att Trump (som inte deltar i debatter eller låter sig utfrågas av journalister i vanlig ordning där han kan ställas mot väggen och tvingas svara och bli ifrågasatt) enbart svarar journalister ... med en vrålande helikopter i bakgrunden. På så sätt måste journalisterna skrika sina frågor och Trump kan låtsas att han inte hör, och dessutom svara kortfattat eftersom helikoptern väsnas så. Han har gjort detta 90 (!) gånger (Obama gjorde så 2 ggr...) och om detta är hans egen uträkning (dvs han är lite smart ändå) eller hans rådgivares heta tips, vet jag inte. Men det har i alla fall uppmärksammats och kommenterats. Kanske vågar man inte låta Trump grillas som vanligt av smarta journalister, för i ögonblickets hetta kunde han ju kläcka ur sig vad som helst, live!
Alltså, bara att någon haft anledning att räkna seriöst på det :eek:

Han är en viktig och upptagen person som är på väg ofta och inte har eoner av tid att avsätta. 90 gånger visar hur generöst han bjuder på varje litet utrymme han har att flika in några frågor när han är på språng. ;)

Och så är en helikopter mer macho bakgrund. :laugh:
 
Vet inte om det redan nämnts, men det har ju uppmärksammats att Trump (som inte deltar i debatter eller låter sig utfrågas av journalister i vanlig ordning där han kan ställas mot väggen och tvingas svara och bli ifrågasatt) enbart svarar journalister ... med en vrålande helikopter i bakgrunden. På så sätt måste journalisterna skrika sina frågor och Trump kan låtsas att han inte hör, och dessutom svara kortfattat eftersom helikoptern väsnas så. Han har gjort detta 90 (!) gånger (Obama gjorde så 2 ggr...) och om detta är hans egen uträkning (dvs han är lite smart ändå) eller hans rådgivares heta tips, vet jag inte. Men det har i alla fall uppmärksammats och kommenterats. Kanske vågar man inte låta Trump grillas som vanligt av smarta journalister, för i ögonblickets hetta kunde han ju kläcka ur sig vad som helst, live!
Rådgivarna känner sig väl tryggare om det inte hörs vad Trump säger.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 793
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 142
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 800
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Problemhund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp