Bukefalos 28 år!

Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Anna

Trådstartare
Spin-off på Snela Tåmmten...

Har ni lyckats sådär kanonbra med några julklappsinköp i år (som ni vågar skriva om här ;))?

Jag har köpt en DVD-spelare åt mina föräldrar, att ha i sommarhuset. De har en där men det skräller i den så att man hör inte ett smack - de sitter alldeles för ofta och bara slöglor på kass TV som inte intresserar någon när de är däruppe och det inte finns mycket annat att göra på kvällarna, fast jag har köpt roliga DVD:er åt dem - så nu jefvlar ska jag se till att den blir använd! ;)

Hittade även en splitterny pocketbok på loppis åt pappa, 63 skäl att besöka Hisingen av Kristian Wegel (arbetar på kulturred på GP) - pappa har bott och jobbat hela sitt liv på Hisingen, varven och Volvo, och är jätteintresserad av lokal historia och geografi, så det blir perfekt!

Köpt snygga Beatles-magneter åt mina föräldrar då allt de har på kylskåpen är antingen fult eller odugligt och brakar i golvet en gång i sekunden.

En liten berlock med tandborste och tandkräm till mamma - mest på skoj, men hon är tandsköterska och ger alltid bort tandborstar/tandkräm/tandtråd/plackers som extrapresenter till jul, så jag kunde inte motstå.

Såhär nöjd brukar jag inte bli - och särskilt inte en månad före jul!!

Vad har du hittat? Eller vad planerar du att köpa? Eller behöver du kanske tips?
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Biljetter till Simple Minds och Peter Gabriel till brorsan och hans sambo (jag ska också gå och jag vill ha sällskap).
Biljetter till Sarah Brightman till föräldrarna (jag ska också gå då med).

Sedan tänkte jag försöka skriva ihop något om min släktforskning till brorsbarnen, brorsan och föräldrarna. Men det är ganska kort om tid så jag får se om jag hinner.
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

1 kg choklad i ask åt vardera föräldrarna och svärföräldrarna:D
Försöker få sambon att köpa en ny kamera åt svärmor, annars ger jag henne min som ändå inte används
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Min brorson ska få en sköldpaddsryggsäck

turtle-b.JPG
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Köper bara julklappar åt mig själv, varför byta pengar med andra vuxna :confused:

En smart-TV blir det och den ska inhandlas i morgon.
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Pojkvännen får en snygg t-shirt som han själv var lite för snål för att köpa, och eftersom han ska säsonga i Sälen hela vintern så får han en adventskalender per post också. Planen är att paketen ska komma fram varje torsdag fram till jul, och så får han öppna dom på söndagar :D I adventspaketen är det små, personliga grejer.

Lillebror får en skjorta från Ralph Lauren som han har suktat efter ett tag och som hans studentekonomi inte tillåter att han köper.

Mamma önskar sig böcker och kommer få "Analfabeten som kunde räkna" av Jonas Jonasson och "Polis" av Jo Nesbø.

Pappa önskar sig inget, men kommer få två skyltar med texten "Jakt pågår - lös hund" och med varningstriangel ovanpå med älgsymbol på den ena, vildsvinssymbol på den andra. Våra jaktmarker gränsas av stor väg utan viltstängsel, och risken finns ju alltid att dreven går ut framför bilarna.

Till min bästa vän kommer jag att sy ett hundhalsband. Jag gjorde ett till min egen för någon månad sen som hon blev eld och lågor över.

Ptja, det var nog det :) Svärisarna får pojkvännen fixa till själv.
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Köper bara julklappar åt mig själv, varför byta pengar med andra vuxna :confused:

En smart-TV blir det och den ska inhandlas i morgon.

Det beror ju lite på vad man har för några omkring sig, min mamma skulle jag önska att hon inte köpte julklappar, det blir nästan alltid lite konstiga saker som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Min syster älskar jag att få presenter ifrån eftersom hon är helt fantastisk på att hitta just de där personliga presenterna som man själv inte köper men verkligen vill ha.
Problemet med syster är dock att hitta presenter till henne, hon har väldigt specifik smak och det är svårt att hitta sånt som passar.
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Har köpt ett canvasfoto på min brukare som hennes mamma kommer få. Hon kommer bli jätteglad, det är dessutom en toppenbild som är svår att få till.

Köpt en blu-ray DVD till min far, med ett för honom nytt band som jag hoppas att han kommer att gilla.
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Köper bara julklappar åt mig själv, varför byta pengar med andra vuxna :confused:

På sätt och vis håller jag med dig! Men - mina föräldrar vill så gärna handla klappar åt mig nu när jag är hemma i Sverige igen och det inte måste vara små grejer som jag får plats med i resväskan, så jag låter dem hållas och vill gärna nu när jag kan köpa lite åt dem med. Dessutom tycker jag att det är lite kul att överraska med mindre grejer som de inte hade köpt själva, som magneterna till exempel.
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Speciellt till min sambo ser jag det som ett sätt att ge honom det han aldrig ger sig själv, samma med svärmor och kameran (hennes går helt seriöst på vanliga batterier som tar slut efter ett kort typ)
Ser det som att få det lite "guldkant" på tillvaron, men jag är fattig student med småbarn också.
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Jag har köpt en till mig själv! Adventskalendern "Ultimate" från The Bodyshop! I den hoppas jag att det även finns produkter som andra kan ha nytta av, och därmed få i julklapp :)
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Så tuff! Tror jag köper en sådan till sonen så kan jag sno hans Fjällrävenväska...
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Jag har köpt en Budapestresa till mig och barnen, det blir i princip de enda julklapparna i år. Visst, Lillan måste få några paket under granen men grabben är så stor att han värderar själva julklappen mer än att öppna paketen.
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Jag har hittills fått tag i tre åtråvärda samlarbilar "Tintin" till pappa! Helnöjd!
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Jag och sambon ska ge varandra trisslotter till ett värde av 1000 kr (alltså totalt för 2000 kr). Vi brukar köpa för mycket mer än så men i år är jag fattig som en kyrkråtta och råkade ge mig själv en häst i present så jag har inte råd med mycket mer och då "får" han inte heller ge mig mer. Sen tycker jag att trisslotter är ruskigt kul och har vi tur så vinner vi ju massor. ;)

Pappa ska få en sittdyna med värmeslingor i. Den har han känt och klämt på men unnar sig inte riktigt (är rätt dyr). Bra för honom att ha i bilen och när han sitter och tittar på mig på tävling. ;)

Pappas sambo ska få något klädesplagg. Det får hon alltid och brukar alltid bli glad. Hennes smak är rätt lätt att nåla.

Mamma ska få ett par handskar med värmeslingor, om det nu är så att vi ska ge presenter. Är inte riktigt bestämt på den sidan.

Brorsan ska nog få något klädesplagg. Mest för att jag har ett presentkort som behöver handlas upp. Sen tror jag att jag ger honom och hans sambo någon gemensam upplevelsepresent.

Hästen har fått två nya tjocka täcken så det får han nöja sig med, halvt ruinerade mig. Frusna hästkrake! Han får nog en slicksten också på själva dagen.

Hunden ska få en gott och blandatpåse från zooaffären.

Själv önskar jag mig mest av allt ett välladdat bensinkort. ;)
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Kl.

Har bara börjat greja med julklapparna till min sambo.
Dels får han en julkalender, som innehåller t ex en fotobok med bilder på våra påhitt, två helt enorma sejdlar med finöl till, en nötskål som ser ut som en ölflaska, en isskrapa där det är sär skrivet för det tycker han är skojigt, tuggummiaskar med söta texter, ett ölspel, en massage, en pubkväll, pepparkaksformar som ser ut som ninja-gubbar, julgranspyssel (han ÄLSKAR julen) etc etc.

I julklapp får han (& jag, höhö) konsertbiljetter till ett band som han gillar väldigt mycket. Har också fått med två av hans vänner på den, så det ska bli roligt. Han fyller dessutom år i mitten av december & då får han (VI) en weekend till Dublin! :)

Resten får jag avvakta lite med, har faktiskt inte en susning om vad jag vill ge t ex mamma, pappa & min bror.
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

KL

Jag har inte handlat en enda julklapp än, men jag vet vad jag ska köpa till åtminstone en person, nämligen en fönstertvättmaskin. Hon har önskat sig det och maskinen lät ju väldigt praktisk och bra. Kanske att jag skulle presenta mig själv med en också.
 
Sv: Spin-off - Vad har du handlat för käcka julklappar?

Min julklapp är just upphängd på väggen och installerad,60 tums tv med en massa käcka funktioner,nu sitter jag och funderar på om jag ska byta boxer och antenn mot kanal digital och en parabol.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp