Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Den här är fin tycker jag
20201020_213028.jpg
 
Vad fina fötter vissa av dem har, liksom sådär skimrande som en skalbagge under.

Känns som att de har lite små lådor? Men kanske inte behövs så mycket större när de bara sitter i sitt hål.

De har skarpa färger på frambenen och under tassarna för att det ska se extra häftigt/tydligt/skrämmande ut när de hotposerar. Eller tja, det är i alla fall min tolkning. :D Känns logiskt.

De behöver inte så mycket plats, det är sant. Särskilt somliga arter rör sig knappt utanför sina tunnelöppningar, men jag kan meddela att användaren i just den videon har uppgraderat nästan alla sina Ts till terrarium i helt okej storlek nu. :)
 
@WhoIsItAgain De blåa var fina, den andra blå ser dessutom extremt len ut, som sammet. Inte för att jag skulle känna efter men :D Fortfarande lite nyfiken på varför de har den där skarpa färgen ur en evolutionär synvinkel dock. Har googlat lite och det verkar som att forska faktiskt inte vet riktigt, intressant :)
De har skarpa färger på frambenen och under tassarna för att det ska se extra häftigt/tydligt/skrämmande ut när de hotposerar. Eller tja, det är i alla fall min tolkning. :D Känns logiskt.

De behöver inte så mycket plats, det är sant. Särskilt somliga arter rör sig knappt utanför sina tunnelöppningar, men jag kan meddela att användaren i just den videon har uppgraderat nästan alla sina Ts till terrarium i helt okej storlek nu. :)
Ja det känns logiskt att det är så.

Kanske får kolla nån mer video nån dag som träning då, det var ganska kul hur han pratar med dem. Kan dock inte släppa tanken på en jordbävning där.. :eek:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
@WhoIsItAgain De blåa var fina, den andra blå ser dessutom extremt len ut, som sammet. Inte för att jag skulle känna efter men :D Fortfarande lite nyfiken på varför de har den där skarpa färgen ur en evolutionär synvinkel dock. Har googlat lite och det verkar som att forska faktiskt inte vet riktigt, intressant :)

Ja det känns logiskt att det är så.

Kanske får kolla nån mer video nån dag som träning då, det var ganska kul hur han pratar med dem. Kan dock inte släppa tanken på en jordbävning där.. :eek:

Exotics Lair är humor, han pratar massor med sina T's i videorna och det är riktigt underhållande. :D Han har dessutom en del spindlar med riktigt stora personligheter! Det var hans Miss Thailand Black som fick mig att vilja ha en C. minax! :heart Min Verin.
Det skulle nog bli en salig röra, men oj vad det vore värre med akvarier. :nailbiting:
 
Jag känner starkt att det bör skrivas mer i den här tråden, så här kommer en uppmaning till bukes spindelägare - visa era T's! (Ja, blivit en del exotics lair på sistone :D)
 
Vilken härlig fluffboll!!! :D Har du ngn favorit än?
Båda fluffbollarna för de är framme så mycket och är så snälla. Fick rehousa en igår och de är ju stora (har bara flyttat slingsen förut) men den var så snäll ❤ och tålmodig med nybörjar mig!


Sen båda schmitzi är också mycket framme och så lilla dvärgen såklart är favoriter även piuran med, hon är så ståtlig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp