Bukefalos 28 år!

Spindelväv giftigt för hästar?

fisalisa_

Trådstartare
fick på min praktikplats höra att spindelväv skulle vara väldigt giftigt för hästar.
eftersom jag aldrig hört det från annat håll och inte riktigt litar på källan (samma människa sade bland annat att hästar rullar sig för att de tagit upp dålig energi från människor och laddar ur den genom att rulla) så tänkte jag höra med er.

så hur är det, sant eller falskt? :p
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Skulle hästar någonsin få för sig att äta spindelväv?:angel:
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

det undrade jag också. iof så höll vi på att sopa spindelväv just då så det kanske kan ramla ner i krubban eller nåt :smirk: :D
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Jag vet förstås inte säkert, men det låter som rent båg :smirk: . Kan du inte fråga människan om hon har bevis för att hästar blivit allvarligt sjuka av det? Och om det var giftigt så hade det säkert behövts enorma mängder. ;)
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

åkte därifrån av andra orsaker så tyvärr.
kanske nån häst nånstans som råkat knapra i sig en och annan giftspindel tillsammans med spindelväven och dött av det :angel:
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Precis, för det finns ju så vansinnigt mycket dödligt giftiga spindlar i sverige. :angel: :D
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

möjligtvis att det inte är så nyttigt pga damm-orsaker...men giftigt...nej!
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

oja, det fanns både giftspindlar och människoätande gråsuggor där vi bodde så för min psykiska och fysiska hälsas skull så fick de som vågade sticka fram näsan smaka sko :devil:
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

fisalisa_ skrev:
fick på min praktikplats höra att spindelväv skulle vara väldigt giftigt för hästar.
eftersom jag aldrig hört det från annat håll och inte riktigt litar på källan (samma människa sade bland annat att hästar rullar sig för att de tagit upp dålig energi från människor och laddar ur den genom att rulla) så tänkte jag höra med er.

så hur är det, sant eller falskt? :p

:rofl: jag dööööör:rofl:
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Låter som en barfotataliban har börjat yra än värre än vanligt... :smirk:
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Jisses vad jag måste utstråla negativ energi.............:angel:

Får min pålla rullar sig säkert tre ggr7dag:rofl:
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Herregud människa!:eek: Satte "morronkaffet" i halsen här

Kan du verkligen tro på nånting en person säger som påstår att hästar rullar sig för att bli av med dålig energi *ASGARV*:rofl:
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

nä, egentligen inte :D ville väl bara bevisa att jag hade rätt. haha.

samma människa sa även att köttdjur inte är rädda när de dr eftersom de vet att de är födda för att bli mat. okeeeeeeeeeej :crazy: :D
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

:rofl: hahahahha.. Det ända farliga jag kan tänka mig med spindelväv är precis som någon annan sa, det samlas ganska mycket damm i det.
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Haha, Isåfall ligger min häst risigt till då med tanke på all spindelväv som finns i mitt stall :rofl:

Undrar varför min häst alltid väljer att göra sig av med negativ energi just i hagens lerigaste hörn, men det finns väl en förklaring till det med :D
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Jo jag har "rullare" hemma jag med... Men hur är det då med vilda djur som inte har någon människokontakt. Vad jag vet så rullar de sig också i leran... och jag som trodde det var för att det var skönt och bli av med insekter. Suck! Varför kan inte människor låta saker och ting vara så enkla som de faktiskt är?
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Jag är bara glad om det finns spindelväv i mitt stall. Det är naturliga flugfångare:) Jag gjorde mig till en gång och sopade ner all väven i ett grisstall. Ägaren av grisarna blev allt annat än glad. Det blev myriader med flugor på grisarna.
Vad beträffande att en häst vill bli av med dålig energi. Tror inte jag har hört nå´t så fånigt.
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

Spindelväv är garanterat inte giftig, däremit kan de innehådda en massa mögelbeväxta dammpartiklar men hur mkt spindelväv äter en häst?
Att hästar rullar sig pga för lite energi säger väl all om vilken flummig new age typ som kommit med påsåendet.
PL
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

peter_lundin skrev:
Att hästar rullar sig pga för lite energi säger väl all om vilken flummig new age typ som kommit med påsåendet.
PL

:rofl: :rofl:
 
Sv: Spindelväv giftigt för hästar?

fisalisa_ skrev:
nä, egentligen inte :D ville väl bara bevisa att jag hade rätt. haha.

samma människa sa även att köttdjur inte är rädda när de dr eftersom de vet att de är födda för att bli mat. okeeeeeeeeeej :crazy: :D

Finns det verkligen så här konstiga människor? :crazy: :rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 370
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
541
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 805
Senast: monster1
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 242
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp